מחלות זיהומיות

טמיפלו יעילה נגד וירוס העופות H5N1

טמיפלו, תרופה נגד שפעת, נמצאה יעילה נגד וירוס העופות H5N1, העלול לגרום להתפרצות מגפת שפעת על-פי הערכות ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO).

במחקר שפורסם לאחרונה, טוענים החוקרים כי מעכב ה-neuraminidase טמיפלו (oseltamivir) יעיל נגד זני הוירוס באדם ובעוף, שגרמו עד כה למותם של 32 אנשים השנה.

החוקרים מסבירים כי זהו המידע הראשון המראה כי oseltamivir יעיל נגד הזן הפתוגני מאוד הזה, המצוי כיום בויאטנם ובתאילנד.

ה-WHO כבר סימן את טמיפלו כתרופת הבחירה בהגנה מפני שפעת העופות במקרה של התפרצות מגפת שפעת בבני האדם. החוקרים מסבירים כי התרופה כבר נמצאה יעילה בעבר בטיפול בהתפרצות זן ה-H7N7 בהולנד בשנת 2003, שהדביק כ-1000 בני אדם.

במחקר האחרון בנושא, שיוצג בועידה המדעית השנתית אודות תרופות אנטי-מיקרוביאליות וכמותרפיות (ICAAC) שיערך בוושינגטון, מצוין כי מאז תחילת השנה זוהו 44 מקרים בבני אדם, ש-32 מהם היו קטלניים, מאז תחילת השנה.

ה-WHO מודיע בהצהרה כי מגפה תוכל לגרום למותם של מיליונים וכי וירוס ה-H5N1, הגורם כעת למותם של עשרות מיליוני עופות באסיה, מהווה את המקור הסביר ביותר למגפה כזו. מגפת שפעת מתרחשות מדי 27 שנים, בממוצע. המגפה האחרונה התחוללה בשנת 1968.

פרופסור Oxford מסביר כי המידע החדש והניסון שנרכש בהולנד מחזקים את ממצאי מחקרים קודמים שנערכו על-ידי ה-WHO והמרכז למניעת ובקרת מחלות בארצות-הברית ומעידים כי ניתן לצפות ש-oseltamivir תהיה יעילה נגד כל זן וירוס שפעת מוטנטי, המהווה את הבסיס להתפרצות מגפה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה