מחלות זיהומיות

ניתוח קיסרי עלול להעלות את הסיכון לאלרגיה בילודים רגישים (Arch Dis Child)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, נראה שניתוח קיסרי מעלה את הסיכון להופעת אלרגיות למזון ושלשולים בקרב ילודים למשפחות בעלות היסטוריה של אלרגיות.

החוקרים מצייני כי בשל העליה בשכיחות הניתוחים הקיסריים דרוש מחקר נוסף בכדי לאמת את הממצאים.  

פרט לסיכונים הכרוכים בפרוצדורה גדולה בחלל הבטן, לידה בניתוח קיסרי עלולה לשנות את פלורת החיידקים הטבעית במעי הילוד וכך להעלות את הסיכון להופעת מחלות אלרגיות ומחלות של מערכת העיכול.

בכדי לחקור את הנושא, ערכו החוקרים אנליזה למידע שנאסף ב-865 ילודים בריאים שנולדו בזמן שלהוריהם היסטוריה של אלרגיות. כל התינוקות ינקו בארבעת חודשי חייהם הראשונים ונערך אחריהם מעקב במהלך שנה אחת לפחות. ההורים ניהלו יומנים בכדי לבדוק הופעת סימפטומים של אלרגיה או של מחלות במערכת העיכול ורמות נוגדני IgE בסרום נמדדו לאחר הלידה וכעבור 12 חודשים.

בהשוואה ללידה וגינאלית, העלתה לידה בניתוח קיסרי את הסיכון להופעת שלשולים ואלרגיות למזון בשיעורים של 46% ו-106%, בהתאמה. אולם לידה בניתוח קיסרי לא נמצאה קשורה לכאבים עוויתיים (קוליק) או לאטופיק דרמטיטיס.

החוקרים מסכמים כי התוצאות עולות בקנה אחד עם ההשערה שפלורת המעי בשלב מוקדם מאוד בחיים מעורבת מאוד ביצירת התגובות החיסוניות ושנסיבות הקשורות בניתוח הקיסרי משנות את הקולונליזציה ה’נורמלית’ של פלורת המעי בילוד.

Arch Dis Child 2004;89:993-997.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה