מחלות זיהומיות

פרוגנוזה מעולה בחולי צהבת C עם Sustained Response לאינטרפרון (Gut)

מחקר חדש מעיד כי לחולים הסובלים מזיהום כרוני בצהבת C ומראים Sustained Response וירולוגית לטיפול באינטרפרון פרוגנוזה מעולה לטווח הארוך.

החוקרים מציינים כי נקודת הסיום העיקרית המעידה על יעילות הטיפול בחולי צהבת C כרוניים היא העדר וירוס ניתן לגילוי כ-6 חודשים לאחר מתן הטיפול.

אולם, הם מציינים, תיעוד מועט בלבד קיים אודות שכיחות הארועים הקליניים במהלך תקופת מעקב ארוכת טווח בקרב חולים עם Sustained Response וירולוגית, ויתכן כי קיים שוני בין העולם המערבי לעולם המזרחי.

בכדי לחקור את הנושא ניתחו החוקרים מידע אודות חולים מקבוצת חולים שטופלו במסגרת 8 מחקרי מעקב ארופאיים העוסקים בטיפול באינטרפרון בחולי צהבת C כרוניים. המדגם כלל 286 מקרי Sustained Response וירולוגית, ו-50 מקרי תגובה ביוכימית (וירוס ניתן לגילוי עם רמות alanine aminotransferase תקינות) והמעקב נמשך 59 חודשים.

בקרב מקרי ה-Sustained Response הוירולוגית, נמצאו שיעורים נמוכים של הישנות וירולוגית מאוחרת ושל אי-ספיקה כעבור 5 שנות מעקב, שעמדו על ערכים של 4.7% ושל 1.0%, בהתאמה. לא הופיעו מקרים של קרצינומה הפטו-צלולרית (HCC) בקבוצת חולים זו. שיעור השרידות כעבור 5 שנים ניתן היה להשוואה לשיעור השרידות הכללי באוכלוסיה מתאימה.

בקרב המגיבים ביוכימית, שיעורי האי-ספיקה וה-HCC עמדו על ערכים של 9.1% ושל 7.1%, בהתאמה.

אחד החוקרים, ד”ר Schalm, מסביר כי המסר העולה מן הממצאים הוא כי בחולים הסובלים מצהבת C כרונית עשויה בדיקת דם הנלקחת 6 חודשים לאחר הפסקת הטיפול האנטי-וירלאי לחזות את התוצאה לטווח הארוך.

הוא מוסיף כי במידה ובדיקת ה-PCR הרגישה איננה מגלה וירוס, ניתן להסיק כי החולה נרפא מן הזיהום וכי התרחשות סיבוכים כבדיים לטווח הארוך תהיה נדירה.

Gut 2004;53:1504-1508.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה