מחלות זיהומיות

לא נצפית עמידות ל-palivizumab בוריאנטים של RSV (ה-J Infect Dis)

ילודים פגים מטופלים לעיתים קרובות בנוגדן המונו-קלונלי palivizumab כטיפול פרופילקטי נגד וירוסי סינסיציום של מערכת הנשימה (RSV). באנליזה רב-מרכזית עכשווית של זני וירוס שבודדו קלינית מוצאים חוקרים כי נראה שמוטנטים עמידים ל-palivizumab אינם מהווים בהווה בעיה, אפילו בילדים המקבלים את הטיפול הפרופילקטי.  

החוקר הראשי, ד”ר DeVincenzo, בדק דגימות שבודדו מילודים מאושפזים בין השנים 1998-2002 בשמונה מרכזים בארצות הברית. החוקרים בדקו את הדגימות שבודדו באמצעות בדיקת קשירה אימונו-פלורסנטית המראה ש-palivizumab מנטרל את ה-RSV.

החוקרים מדווחים כי palivizumab נקשר לכל 371 הדגימות שבודדו שניתנו לבדיקה, כולל 25 דגימות שנאספו מילדים שקיבלו טיפול ב-palivizumab בעונה הנוכחית.

יתר-על-כן, החוקרים מוצאים כי נוכחות אפיטופ ה-palivizumab על זני ה-RSV מצויה בהתאמה לניטרולם על-ידי ה-palivizumab.

החוקרים מזהירים כי התוצאות של המחקר הנוכחי חשובות ומרגיעות, אך אין להכלילן באופן כולל. הם מציינים כי זמן החשיפה של החולים שנבדקו ל-palivizumab עמד על חודשיים בממוצע בלבד.

עם זאת, מסכמים החוקרים, כיום, נראה שהתפתחות של מוטנטים עמידים ל-palivizumab איננה קשורה משמעותית לאישפוז בשל התפרצות מחלת ה-RSV המופיעה בילודים המקבלים טיפול פרופילקטי ב-palivizumab.

J Infect Dis 2004;190:975-978.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה