מחלות זיהומיות

עליה גדולה בשכיחות של דלקת אאוזינופילית של הוושט

ממחקר חדש עולה שהשכיחות של eosinophilic esophagitis (EE), אבחנה חדשה יחסית, עלתה מאד בשנים האחרונות ויתכן שהיא אף עולה על השכיחות של מחלות כמו Crohn’s disease או ulcerative colitis.

“החולים במחלה בד”כ סובלים ממנה מספר שנים בטרם היא מתגלה” ציינו החוקרים והוסיפו שנמצאו מאפיינים משפחתיים המצביעים על רקע גנטי או חשיפה סביבתית הקשורים למחלה. המחלה היא חלק מקבוצה של מחלות גסטרואינטסטינליות המתאפיינות באאוזינופיליה וקשורות בד”כ גם לתופעות אלרגיות.

EE מתאפיינת בהתרבות בלתי מבוקרת של אאוזינופילים בוושט אשר פוגעים בהמשך במערכת העיכול וגורמים לדיספאגיה, הקאות והפרעות בגדילה. המחלה אינה מגיבה לתרופות כנגד רפלוקס.

שכיחותה של המחלה, כפי שעולה ממחקרים שנעשו בזמן האחרון, עולה בכל העולם ולדברי החוקרים היא חלק מעלייה כלל עולמית בהפרעות אלרגיות חדשות.

בין השנים 1993-2003 מצאו החוקרים 315 מקרים של ילדים שענו לקריטריונים האבחנתיים של EE (על סמך בדיקות פתולוגיות), רק 2.8% מתוכם אובחנו לפני שנת 2000. בהסתמכם על הנתונים הללו (ובהעדר נתונים ממקומות אחרים בארה”ב) העריכו החוקרים שהשכיחות של המחלה היא כ-1 ל-10,000 ילדים או כ-22,000 ילדים בארה”ב הסובלים מהמחלה.

בשל השכיחות הגבוהה מקים ביה”ח לילדים בסינסינטי מרכז מיוחד שירכז את הטיפול בילדים הסובלים מ-EE ובארה”ב כבר נוסדו שתי עמותות במטרה להעלות את המודעות למחלה ולקדם ולתמוך במחקרים בנושא.

לידיעה 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה