מחלות זיהומיות

בעיות רפואיות שכיחות לאחר Cryptosporidiosis (ה-Clin Infect Dis)

חוקרים מדווחים כי הישנות ובעיות רפואיות שונות שכיחות בקרב אנשים בריאים באופן כללי לאחר שסבלו מזיהום ב-Cryptosporidium.

החוקרים מסבירים באנשים שבהם מערכת החיסון תקינה גורמים לרוב זיהומי ה-Cryptosporidium למחלה הכרכוה בשלשול. מעט מאוד ידוע על ההשלכות הבריאותיות של הזיהום האקוטי לטווח הארוך.

החוקירם בדקו את מצבם הבריאותי של 235 חולים לאחר זיהום אקוטי ב-cryptosporidiosis שאובחן מעבדתית וב-232 נבדקי ביקורת הסובלים ממחלה אחרת של מערכת העיכול.

החוקרים מדווחים כי בחולי ה-Cryptosporidiosis נמצאה שכיחות גבוהה יותר של כאבי מפרקים, אבדן משקל, ירידה בתאבון, הקאות חוזרות, כאבי בטן, שלשולים, כאבי ראש חוזרים, ועייפות לאחר המחלה, בהשוואה לנבדקי הביקורת.

החוקרים מציינים כי ממצא מעניין היה שסימפטומים שאינם קשורים למערכת העיכול היו שכיחים יותר משמעותית לאחר זיהום ב-Cryptosporidium hominis. לפחות סימפטום אחד שאיננו של מערכת העיכול הופיע במהלך תקופת המעקב ב-44% מהחולים שנדבקו ב-C. hominis, לעומת 28% בלבד מהחולים שנדבקו ב-C. parvum ו-15.1% מנבדקי הביקורת.

בכל מודלי הרגרסיה הלוגיסטית, נמצא זיהום ב-C. hominis כחזאי בלתי-תלוי לכל הסימפטומים שאינם של מערכת העיכול.

החוקרים מדווחים כי גם כאבי מפרקים היו שכיחים יותר בחולים שסבלו מזיהומי C. hominis, אך משך הסימפטומים היה זמני יחסית בקרב שתי קבוצות החולים ובקרב נבדקי הביקורת.

החוקרים מסכמים כי המחקר מדגים כי השפעת ה-cryptosporidiosis על בריאות הציבור מתמשכת מעבר לתקופת מחלת השלשול האקוטית ועשויה להוביל להפרעות בריאותיות משמעותיות.

החוקר הראשי, ד”ר Hunter, מסביר כי מדובר בשני אורגניזמים דומים מאוד, שעד לפני שנה נחשבו כשייכים לאותו מין וגורמים למחלות אקוטיות בלתי-מובחנות, אך רק אחד מהם גורם לסינדרום לאחר הזיהום. הוא מוסיף כי הבנת המנגנונים המשתתפים בתהליך עשויה לספק תובנות מרתקות אל עולם המחלות המופיעות לאחר זיהומים והמחלות האוטו-אימוניות בכלל.

הוא מסכם כי רופאים צריכים לשקול את האפשרות של זיהום ב-Cryptosporidium בעת ניתוח מקרים של מחלת מפרקים או סינדרום אחר שעלולים היו להופיע לאחר זיהום.

Clin Infect Dis 2004;39:504-510.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה