מחלות זיהומיות

טיפול נדיר של שטיפת ריאות התבצע השבוע במרכז הרפואי שיבא תל השומר בפלסטיני בן 25 מעזה

נמסר על ידי לשכת הדוברת, בי”ח שיבא

את הטיפול המורכב הנמשך כ- 6 שעות ביצעו צוות מרדימים, רופאים ואחיות ובראשם ד”ר יששכר בן דב מנהל המכון למחלות ריאה בבית החולים.

מדובר במחלה הנקראת ALVEOLAR PROTEINOSIS, משמעות השם, הצטברות חלבון בתוך הריאה. מצב זה אופייני בצעירים בעשור השלישי והרביעי לחייהם וברובם ממוצא מרוקני או עירקי. מדובר במחלה נדירה יחסית שעלולה, ללא טיפול, לגרום לאי ספיקה נשימתית, אך בעזרת הטיפול ישנם סיכויי החלמה גבוהים ביותר.

OSIS, משמעות השם, הצטברות חלבון בתוך הריאה. מצב זה אופייני בצעירים בעשור השלישי והרביעי לחייהם וברובם ממוצא מרוקני או עירקי. מדובר במחלה נדירה יחסית שעלולה, ללא טיפול, לגרום לאי ספיקה נשימתית, אך בעזרת הטיפול ישנם סיכויי החלמה גבוהים ביותר.

החלבון אשר נמצא בצורה עודפת בריאות של החולה נקרא סורפקטנט. חלבון זה אמור, אצל אדם בריא, להיות מפורק ע”י תאי דם- מקרופגים. בגופו של חולה ישנו ייצור של נוגדנים עצמאיים אשר גורמים לנטרול המקרופגים ולכן הם אינם יכולים לפרק את החלבון אשר מצטבר בריאות וממלא אותם.

הצעיר המדובר הנו חולה קשה מאוד, והוא הגיע לבית החולים במצב בו החמצן בדמו היה מאוד נמוך וסבל מאי ספיקה נשימתית קשה.

במהלך הטיפול המורכב מחדירים צינור לריאה אחת לצורך הנשמה וצינור אחר לריאה השנייה לשם ביצוע שטיפה מכנית של הריאות: לריאה מכניסים כליטר נוזל ומבצעים פעולה זו כ- 20 פעמים, כאשר בכל פעם שוטף הנוזל את החלבון אל מחוץ לריאה עד שלא נותר החלבון בריאה. לאחר מכן חוזרים על אותה פעולה להוצאת החלבון מן הריאה השניה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה