מחלות זיהומיות

חשיפה מוקדמת לאנדו-טוקסין מפחיתה את הסיכון לאקזמה (Pediatrics)

תוצאות מחקר שפורסמו לאחרונה מוצאות קשר בין חשיפה לרמות גבוהות של אנדו-טוקסין לבין סיכון מופחת להתפתחות אקזמה בשנה הראשונה לחיים.

החוקרים מציינים כי בעבר הוצע שחשיפה לאנדו-טוקסין בתחילת החיים מהווה גורם שעשוי לספק הגנה בפני התפתחות מחלות אלרגיות כמו אקזמה.

בכדי לחקור זאת, הם בחנו את הקשר בין חשיפה לאנדו-טוקסין במהלך חודשי החיים הראשונים לבין הופעת אקזמה במהלך שנת החיים הראשונה בקבוצה קוהורטית של 498 ילודים שלכולם לפחות הורה אחד בעל היסטוריה של אלרגיה או של אסטמה.

בסך-הכל נאספו 401 דגימות אבק מחדרי מגורים ונבדקו להמצאות אנדו-טוקסין. קשר אינברסי נמצא בין רמות האנדו-טוקסין בחדרי המגורים בגילאי 2-3 חודשים לבין אבחון באקזמה ע-ידי רופא או אחות במהלך שנת החיים הראשונה. לכל תוספת רבעונית נמצא ערך OD 0.76.

קשר אינברסי נמצא גם בין חשיפה לכלב (אך לא לחתול) בבית בגיל 2-3 חודשים. אולם, הקשר לא היה משמעותי כעבור התאמה לאנדו-טוקסין במהלך חודשי החיים הראשונים.

ממצאים האחרים היו קשר בין אקזמה אצל האב לבין אקזמה בשנת החיים הראשונה של הילוד (OD 1.91), אך לא כך לגבי היסטוריה כזו אצל האם. אולם, רגישות של האם לאלרגן אחד לפחות העלתה את הסיכון להתפתחות אקזמה אצל הילוד.

החוקרים מסכמים כי חשיפה לאנדו-טוקסין עשויה לשנות את התפתחותה של מערכת החיסון מתגובת TH2 אלרגית לכיוון תגובת TH1 שאיננה אלרגית.

Pediatrics 2004;114:13-18.

לידיעה במדסקיפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה