מחלות זיהומיות

קרם B12 יעיל לטיפול באטופיק דרמטיטיס (British Journal of Dermatology )

שימוש בויטמין b12 טופיקלי נמצא כיעיל בטיפול באטופיק דרמטיטיס, כך מדווח ה-British Journal of Dermatology לפי תוצאות מחקר phase III המתפרסם במהדורת מאי.

החוקרים מציינים ש-B12 הוא אפקטיבי בניטרול תחמוצת החנקן (NO ). יישום נסיוני של תרכובת  נומגה-ניטרו-אל-ארגינין שהוביל להפחתה בעוצמת הגרד והאודם של אטופיק דרמטיטיס הוביל את החוקרים למסקנה שגם קרם של B12 עשוי להיות יעיל.

כדי לקבוע את היעילות והסבילות של קרם חדש של B12 החוקרים ביצעו מחקר פרוספקטיבי, אקראי ומבוקר פלצבו, ורב מרכזי שכלל 49 מטופלים. למשך 8 שבועות כל מטופל השתמש במשחה שכללה B12 לצד אחד בגופו, ובצד השני במשחת פלצבו, פעמיים ביום (בוקר וערב).

לאחר הטיפול האיזור הנגוע באטופיק דרמטיטיס (בגודל 6X6 – המוגדר SASSAD ) קטן באופן משמעותי יותר באיזור שטופל במשחה הפעילה, בהשוואת למשחת הפלצבו. ירידה של 55 במדד SASSAD בטיפול ב-B12 לעומת ירידה של 29 בפלצבו.

בנוסף, 58% דרגו את הטיפול ב-B12 כטוב או טוב מאוד, לעומת 89% שדרגו את הפלצבו כבינוני או חסר יעילות.

למרות שהיו 33 תופעות לואי עוריות במהלך הטיפול, אף אחת מהן לא הייתה רצינית. החוקרים מציינים שצבעו האדום של B12 עלול להוות חיסרון, אך הצבע נספג בעור היטב.

החוקרים מסכמים ששימוש בויטמין B12 טופיקלי היא גישה טיפולית חדשה לאטופיק דרמטיטיס, והתוצאות מלמדות על יתרון משמעותי בהשוואה לפלצבו, נסבל היטב ובטוח.

“Br J Dermatol. 2004;150:977-983

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה