מחלות זיהומיות

Infliximab קשורה בסיכון מוגבר לזיהומים גרנולומטוטים (Clin Infect Dis)

ממחקר חדש עולה שהתכשיר infliximab (Remicade), אנטגוניסט של tumor necrosis factor (TNF) קשור בסיכון גבוה פי 3 לזיהומים גרנולומטוטים, כמו שחפת או היסטופלסמוזיס, בהשוואה ל- Etanercept (Enbrel).

TNF הינו חומר חיוני ליצירה והאחזקה של גרנולומות ולכן הוא מרכיב מרכזי במערכת ההגנה של הגוף.

החוקרים בדקו את הדיווחים של ה-FDA האמריקאי לגבי אירועים הקשורים בטיפול ב- infliximab ו-etanercept (האחרון הוא רצפטור מסיס ודימרי של TNF), תכשירים המשמשים לטיפול במחלות דלקתיות כמו דלקת פרקים ראומטואידית.

מממצאיהם עולה שבמהלך כמעט 5 שנים דווח על 239 מקרים של זיהומים גרנולומטוטים לכל 100,000 חולים שקיבלו טיפול ב- infliximab לעומת 74 מקרים בלבד עבור כל 100,000 חולים שטופלו באמצעות etanercept (מובהק סטטיסטית). מתוך המקרים הללו בשחפת לקו 144 מכל 100,000 חולים שקיבלו infliximab לעומת 35 מכל 100,000 חולים שקיבלו etanercept.

החוקרים דיווחו עוד ש-72%מהזיהומים הופיעו במהלך 90 יום מהתחלת הטיפול ב- infliximab, לעומת 28% בלבד באותו הזמן בחולים שקיבלו etanercept.

החוקרים סיכמו שלמרות שלתכשירים יעד פעולה זהה, ה-TNF, השפעתן על חיי התא ועל היווצרות הגרנולומה שונה.

החוקרים ציינו שלמרות הממצאים יש לזכור שמדובר בזיהומים נדירים יחסית ובוודאי פחות שכיחים מהזיהומים החידקיים הנפוצים שחולים אלו רגישים להם. לכן עדיין לא ברור האם על הרופא המטפל לשנות את גישתו לטיפול התרופתי בחולים הללו.

Clin Infect Dis 2004;38:1261-1265

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה