מחלות זיהומיות

קיים קושי באבחון דלקת של קרומי המוח בילודים הנולדים במשקל לידה נמוך ביותר (Pediatrics)

חוקרים מדווחים שיתכן שבחלק מהילודים הנולדים במשקל לידה נמוך ביותר (VLBW) הסובלים ממנינגיטיס, האבחנה אינה מבוצעת עקב אי ביצוע של דיקור מותני (LP) כחלק מעיבוד ספסיס.

במקרים רבים לא מבוצעת בילודים הללו בדיקת LP בגלל הסיכון הנמוך למנינגיטיס לעומת הסיכון הכרוך בביצוע הבדיקה בילודים שלעיתים קרובות אינם יציבים.

בסקירה נבדק הטיפול בילודים עם VLBW אשר סבלו מהופעה מאוחרת של מנינגיטיס. החוקרים מצאו שבכמעט שני שליש מהמקרים בוצעה לפחות תרבית דם אחת לאחר היום השלישי לחיים בעוד שרק כ-30% מהילודים הללו עברו LP.

מבין הנבדקים עם תרבית דם חיובית אלו שגיל ההריון שלהם בלידה היה מעל 25 שבועות ומשקל הלידה שלהם היה מעל 750 גרם היו בעלי הסיכויים הטובים ביותר לעבור LP.

בסה”כ מצאו החוקרים שהשיעור של הסובלים ממנינגיטיס בקרב כלל הילודים הינו 1.4% ושיעורה בקרב חולים שעברו תרבית מהנוזל הצרברו-ספינלי (CSF) לאחר 3 ימים מהלידה עמד על 5%.

החוקרים ציינו שילודים עם VLBW אשר סובלים ממנינגיטיס נמצאים בסיכון מוגבר לסבול מהתכווציות, להזדקק להנשמה ממושכת יותר, אשפוזם ממושך יותר ושיעורי התמותה שלהם גבוהים יותר מאשר ילודים במשקל לידה רגיל.

“הממצא החשוב במחקר הוא שלכשליש מהילודים הסובלים ממנינגיטיס היתה תרבית דם שלילית כשבוע לאחר שבוצעה תרבית מה-CSF” הדגישו החוקרים והוסיפו שיתכן מאד שיש מקרים של הופעה מאוחרת של מנינגיטיס בילוד עם VLBW שאינם מאובחנים, רבים מהם עקב אי ביצוע של בדיקת LP עקב הגדרתם כחולים מידי לביצוע הבדיקה.

Pediatrics 2004;113:1181-1186

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה