מחלות זיהומיות

הנחיות לאבחון וטיפול בדלקת גרון סטרפטוקוקלית בילדים ובמבוגרים (JAMA)

חוקרים בדקו 787 ילדים ומבוגרים, בגילאי 3 עד 69, עם כאב גרון חריף, בהם בוצעה בדיקה אנטיגנית מהירה, ונלקחו תרביות גרון. החוקרים השוו הנחיות של ה- Infectious Diseases Society of America (IDSA), ה- American College of Physicians-American Society of Internal Medicine/American Academy of Family Physicians/U.S. Centers for Disease Control and Prevention (ASIM), בדיקה מהירה בלבד, כללי הערכה קלינית מבוססים על ה- Centor score, וטיפול לפי תוצאות חיוביות של תרביות בלבד.

בילדים ובמבוגרים, הרגישות והסגוליות של התרבית היו 100%. עבור בדיקת אנטיגן מהירה, נרשמה רגישות של 86% בילדים ו- 77% במבוגרים. עבור שימוש ב- modified Centor score ובתרבית גרון בילדים נרשמה סגוליות של 90%. במבוגרים, לטיפול אמפירי מבוסס על Centor score של 3 או 4 נרשמה סגוליות של 44%.

השימוש באנטיביוטיקה היה הנמוך ביותר בקבוצת בדיקת האנטיגן, והגבוה ביותר בקבוצת הטיפול האמפירי לפי סיכון גבוה.

שימוש סלקטיבי בתרביות גרון לפי ההמלצות המקובלות, מביא להפחתה בשימוש מיותר באנטיביוטיקות. אולם, טיפול אמפירי לפי ציון centor של 3 או 4, כפי שהומלץ בהנחיות של ASIM, עלול להביא לכך ש- 40% מהמבוגרים יטופלו ללא צורך, כותבים החוקרים. בילדים יש לבצע תרביות, או תרבית לאישרור תוצאה שלילית בבדיקת האנטיגן, כדי להבטיח זיהוי וטיפול בדלקת גרון סטרפטוקוקלית, הם מוסיפים.

JAMA. 2004;291:1587-1595

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה