מחלות זיהומיות

ה- FDA מאשר את ה- Zyprexa IM, התוויות חדשות לציפרו ול- Vioxx, ותרופות נוספות

מנהל המזון והתרופות האמריקני מאשר את הפורמולציה למתן תוך שרירי של olanzapine (Zyprexa), לטיפול באגיטציה חריפה של חולי סכיזופרניה ומחלה דו קוטבית. התרופה מאפשרת להשיג שליטה מהירה בהתקף, לעיתים לאחר זריקה אחת, ואין לה השפעה סדטיבית ביתר, כותבת חברת Eli Lilly, יצרנית ה- Zyprexa.

ה- FDA אישר את השימוש ב- ciprofloxacin (Cipro) כקו שני בילדים (גיל שנה עד 17 שנים) עם זיהום מסובך של דרכי השתן ופיילונפריטיס.

ניתן אישור למתן של rofecoxub (Vioxx) כטיפול במיגרנה במבוגרים.

ה- OraQuick, בדיקה מהירה לאיבחון HIV-1, אושרה על ידי ה- FDA בשבוע שעבר. זוהי הבדיקה הראשונה המאפשרת איבחון מהיר ומדוייק, ניתנת לאיחסון בטמפרטורת החדר, ואינה מצריכה הוצאת דם הנבדק. הבדיקה כוללת לקיחת משטח מהחניכיים, הכנסת הדגימה לתמיסה, ושינוי צבע של פסי חיווי מצביע על המצאות נוגדני HIV-1 בתוך 20 דקות או פחות.

אושר לשימוש ה- Contour SE של חברת Boston Scientific Corporation, חומר אמבוליזציה המיועד לטיפול בשרירנים של הרחם. האישור מבוסס על מחקר רב מרכזי שהראה כי ל- uterine fibroid embolization יעילות רבה יותר, ותופעות לוואי פחותות, בהשוואה לניתוח הסרה של השרירן (myomectomy).

ה- FDA אישר את ה- CapSureFix Novus Model 4076, אלקטרודת קיצוב חדשה הכוללת עיצוב דק יותר, ומבנה מצופה טיטניום ניטריד.

התחבושת ההמוסטאטית D-Stat Dry 3×3, אושרה על ידי ה- FDA. התחבושת מיועדת לעצירת דימומים בזמן הליכים קרדיולוגיים ורדיולוגיים. התחבושת יכולה לשמש גם לטיפול בטראומה ובמצבי חירום נוספים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה