מחלות זיהומיות

הרחבת סל הבריאות נכנסת (סוף סוף…) לתוקף החל מה-1/4/04

חוזר מנכ”ל משרד הבריאות שהופץ היום לראשי מערכת הבריאות מעדכן על כך שהחל מה-1/4/04 , כלומר, חודש מהיום, תכנס לתוקפה הרחבת הסל עליה החליטה הועדה באמצע 2003. חשוב לציין ולהדגיש שהתחולה של ההרחבה אינה תלוייה בקיצוצים, שיחלופים וכיו”ב. המשמעות המעשית היא שהקופות מחוייבות החל מה-1/4 לספק את המוצרים והשירותים למטופלים הזקוקים להם בהתאם להתוויות שאושרו.

כזכור, דיווחנו כבר מס’ פעמים שלמרות החלטת הועדה היו עד כה דחיות חוזרות ונשנות באשר ליישום המלצות הועדה.

כבר לפני כשבוע טענו גורמים באגף התקציבים במשרד הבריאות שהרחבת הסל כבר תוקצבה “בבסיס הסל”, כלומר, ההכנסות המתקבלות מהקופות באמצעות הביטוח הלאומי כוללות כבר את התקציב שאושר להרחבה. שירותי בריאות טענה מנגד שטרם התקבלו כספים בגין הרחבת הסל ולכן אין באפשרות הקופות לממן את אספקת התכשירים והטכנולוגיות שאושרו בזמנו.

בידינו גם מסמך שנשלח ע”י גבי בן נון מתאריך 24/2 לפיו הוא טוען שתקציב בסך 20 מיליון ש”ח המיועד להרחבת הסל עוד בשנת 2003 כבר נמצא בבסיס התקציב. לאור אי הבהירות ואי ההסכמה בין גורמים במשה”ב ובקופות, נעשו מס’ פניות ע”י ארגון פארמה ישראל (ארגון הגג של חברות התרופות הרב לאומיות הפועלות בישראל), כולל גם באמצעות שאילתא של חברי כנסת.

בהמשך לכך נשלח עתה כאמור חוזר המנכ”ל, פרופ’ אבי ישראלי, אשר מפרט את התרופות והטכנולוגיות המאושרות במסגרת הסל, אשר ייכנס לתוקף חודש מהיום, ב-1/4/04.

התרופות הבולטות שאושרו בזמנו ע”י הועדה הן גליבק לטיפול קו ראשון ב- CML ובסרטן במערכת העיכול, מבטרה לטיפול בלימפומה לא הודג’יקנית, מס’ תרופות לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי, והרחבת אינדיקציות לביפוספונטים לטיפול ומניעה של אוסטיאופורוזיס, כולל לגברים. בין הטכנולוגיות שאושרו קוצב דו חדרי, בדיקת PED באמצעות FDG לחולי סרטן התירואיד, והרחבת האינדיקציה לבדיקות צפיפות עצם DEXA למבוגרים מעל גיל 60.

בקישור הבא תוכלו לעיין בחוזר המנכ”ל המלא. מכיוון שהוא תוצאה של סריקה איכותו אינה מן המשובחות. בימים הקרובים יוצב החוזר גם באתר האינטרנט של משרד הבריאות, ויש להניח שאיכותו תהיה משופרת.

לעיון בחוזר המנכ”ל – נא להקליק כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה