מחלות זיהומיות

Infliximab מהווה טיפול אחזקה יעיל בחולים עם מחלת קרון פיסטולרית (NEJM)

על פי תוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-  New England Journal of Medicine, נראה כי Infliximab יעיל לטיפול בחולים עם מחלת קרון, עם או ללא פיסטולות.

במסגרת מחקר אקראי ומבוקר נבדקו 306 מבוגרים עם מחלת קרון (Crohns disease) ופיסטולה מנקזת בטנית או פרי-אנלית אחת או יותר, הקיימת 3 חודשים לפחות.

החולים טופלו ב- infliximab, 5 מ”ג לק”ג תוך ורידית, בשבוע 0, 2 ו- 6. 195 חולים שהגיבו לטיפול בשבועות 10 ו- 14, ו- 87 שלא הגיבו היטב, חולקו אקראית לקבלת פלסבו, או המשך טיפול בתרופה כל 8 שבועות. המעקב נמשך 54 שבועות.

בחולים שטופלו באינפליקסימב (Remicade) הזמן הממוצע עד להפסקת התגובה לטיפול היה ממושך יותר בהשוואה לקבוצת הפלסבו, 40 שבועות לעומת 14 שבועות בהתאמה. בשבוע 54 נרשמה העלמות של פיסטולות מנקזות ב- 36% מהחולים בקבוצת הטיפול, בהשוואה ל- 19% מהחולים בקבוצת הפלסבו.

תוצאות אלו מראות כי החולים במחלת קרון עם פיסטולות מגיבים במהירות לטיפול ב- infliximab. טיפול האחזקה הביא לסגירה של פיסטולות בחולים שלא הגיבו לטיפולים אחרים, כותבים החוקרים.

במאמר מערכת נלווה נכתב כי יש לשקול את הנזקים האפשריים של התרופה, התפתחות של ממאירויות ומחלות אוטו-אימוניות, מול יעילותה בריפוי הפיסטולות. עוד נכתב, כי בינתיים צפוי להאסף מידע אודות טיפולים אחרים כגון תרופות ביולוגיות עם השפעה פחותה על המערכת החיסונית, תלידומיד, פרוביוטיקה ואפילו טיול לים-המלח המאפשר חשיפה טובה לחמצן היפרקרבי.

N Engl J Med. 2004;350:876-885, 934-936

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה