מחלות זיהומיות

מרבית החולים האסתמטים שרגישים לאספירין סובלים גם מרגישות ל-NSAIDS אך רק מעטים מהם רגישים ל- paracetamol

סקירה של מחקרים שבדקו את שכיחות הרגישות לאספירין בקרב חולי אסתמה הראתה שב-21% מהמבוגרים ו-5% מהילדים האסתמה נגרמה ע”י האספירין. בנוסף התגלה שמרבית חולי האסתמה שרגישים לאספירין רגישים גם ל- non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) אך רק מעטים מהם רגישים ל- paracetamol (acetaminophen).

הסקירה כללה 21 מאמרים, מתוכם 15 במבוגרים ו-6 בילדים, אשר בדקו את התגובה של חולי אסתמה לתגר אספירין ובהמשך בדקו האם מתן NSAIDs או paracetamol לחולים עם אסתמה תלוית-אספירין גרם לתגובה אסתמטית.

בשלושת המחקרים שדיווחו על רגישות נוספת גם ל-NSAIDs נמצא שמעל 90% מהאנשים שהיו רגישים לאספירין היו רגישים גם ל- ibuprofen, naproxen ו- diclofenac.

לעומת זאת, בעשרת המחקרים שכללו מידע לגבי paracetamol רק ב-7% מהנבדקים שהיו רגישים לאספירין נמצאה תגובה ריאתית ל- paracetamol. בהסתמך על נתונים אלה הגיעו החוקרים למסקנה שרק כ-2% מחולי האסתמה עשויים להיות רגישים הן לאספירין והן ל- paracetamol.

החוקרים סיכמו את ממצאיהם בציינם שיש להוסיף אזהרה על גבי האריזות של אספירין ושל NSAIDs המזהירה חולי אסתמה מפני הסיכון הפוטנציאלי. הם הוסיפו שכאשר חולה אסתמה ללא רגישות ידועה לאספירין זקוק לטיפול באספירין או ב- NSAID יש לערוך בדיקת תגר פשוטה ע”י צוות מומחה המצויד בערכת החייאה.

BMJ 2004;328:434-7

לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה