מחלות זיהומיות

יעילותו של חיסון כנגד וריצלה פוחתת משמעותית לאחר שנה (JAMA)

מחקר חדש קובע כי ישנה הפחתה ניכרת ביעילות של חיסון כנגד וריצלה (varicella), שנה לאחר שניתן. בנוסף, החיסון יעיל פחות בשנה הראשונה בילדים בגיל קטן מ- 15 חודשים. אולם, מקרים של זיהום תחת החיסון (breakthrough infection) הינם קלים בדרך כלל.

מסקנות אלו מבוססות על בדיקתם של 339 ילדים שאובחנו עם אבעבועות רוח (chickenpox) ו- 669 נבדקי ביקורת מותאמים. החוקרים מצאו כי על אף שיעילותו הכוללת של החיסון עומדת על 87%, ההגנה ממחלה אינה עקבית לכל אורך הזמן שלאחר מתן החיסון. בעוד שבשנה הראשונה נרשמה יעילות של 97%, בשנים הבאות פחתה היעילות ל- 84% בלבד.

כאשר החיסון ניתן לילדים בגיל של  15 חודשים או יותר, נרשמה לו יעילות של 99% בשנה הראשונה. לעומת זאת, מתן החיסון לילדים צעירים יותר הביא ליעילות של 73% בלבד. לא נמצא הבדל ביעילות החיסון בקבוצות הגיל השונות לאחר השנה הראשונה.

מרבית מקרי האבעבועות היו קלים ויעילותו של החיסון במניעת זיהומים בינוניים עד קשים היתה 98%.

מחקר זה מראה כי חיסון חי מוחלש כנגד וריצלה יעיל לפחות ב- 8 השנים שלאחר מתן החיסון, אם כי מקרים של מחלת וריצלה אינם נדירים. חשוב לבדוק את יעילותו של החיסון לאורך זמן בכדי לקבוע אם יש צורך במנת דחף (booster) כדי לשפר את יעילותו של החיסון, מסכמים החוקרים.

JAMA 2004;291:851-855.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה