מחלות זיהומיות

טיפול פרוביוטי פעם ביום שומר על רמיסיה בחולים עם ulcerative colitis הסובלים מ-pouchitis

מחקר חדש מצביע על כך שטיפול פרוביוטי במינון גבוה פעם ביום שומר על רמיסיה שהושגה ע”י טיפול אנטיביוטי בחולי ulcerative colitis הסובלים מ- pouchitis.

במחקר השתתפו 36 חולים הסובלים מארועים חוזרים (לפחות פעמיים בשנה האחרונה) של pouchitis או ממחלה רפרקטורית לטיפול אנטיביוטי.

כל החולים הגיעו לרמיסיה לאחר טיפול בן 4 שבועות בפלג’יל (metronidazole) במינון 400/500 מ”ג פעמיים ביום ו- ciprofloxacin במינון 500 מ”ג פעמיים ביום.

16 מהחולים קיבלו 3 גרם של VSL#3 המכיל 300 מיליארד חיידקים לגרם מ-4 זנים של lactobacill, 3 של bifidobacteria ואחד של Streptococcus-salivarius-subspthermophilus. הם קיבלו את הטיפול הזה פעם ביום למשך שנה או עד לחזרה של הדלקת. 20 החולים הנותרים קיבלו פלצבו.

החוקרים אישרו את המצאותם של החיידקים הפרוביוטים בצואה של החולים בקבוצת המחקר.

שיעור הענות היה גבוה הן בקבוצת המחקר והן בבקרה.

17 מהחולים בקבוצת ה- VSL#3 (85%) נשארו ברמיסיה לאחר שנה לעומת חולה אחד בלבד בקבוצת הפלצבו. 2 חולים נוספים בקבוצת ה- VSL#3 סבלו מחזרה של המחלה, אחד לאחר חודשיים ואחד לאחר שמונה חודשים וחולה אחד פרש מהמחקר בשל מחלה גסטרואינטסטינלית חריפה.

תוצאות המחקר הראו שבקבוצה שקיבלה VSL#3 מדדדי המחלה היה טובים יותר בהשוואה לקבוצת הפלצבו.

החוקרים דיווחו שבעוד שלפני תחילת המחקר לא היה הבדל בין שתי הקבוצות ברמת הסיפוק של החולים מהטיפול, כאשר המחלה חזרה או בסוף המחקר (לאחר שנה) היו החולים שטופלו ב- VSL#3 מרוצים הרבה יותר מאשר החולים בקבוצת הפלצבו (מובהק סטטיסטית).

החוקרים סיכמו שהטיפול הפרוביוטי הוא יעיל בשמירה על רמיסיה ב-pouchitis שהושגה באמצעות טיפול אנטיביוטי מסיבי וכן הוא קשור לשיפור במדדים שונים של איכות החיים של החולים ובסיפוק שלהם מהטיפול.

Gut. 2004;53:108-114

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה