מחלות זיהומיות

בעיות התנהגות קשורות להופעת אסטמה בילדים (Psychosomatic Med)

תוצאות ניסוי חדש מעידות כי בילדים צעירים הסובלים מ-atopic dermatitis בעיות התנהגות עלולות להוביל להופעת אסטמה. דבר זה עשוי ללמד כי גורמים פסיכולוגיים מעורבים בהופעה הראשונית של אסטמה.  

באמצעות אנליזה אורכית, אספו החוקרים נתונים מתוך שאלונים סטנדרטיים תקפים העוסקים בסקירת התנהגות (BSQ) שמולאו עבור 150 ילדים הסובלים מ-atopic dermatitis ופיתחו אסטמה עד גיל 53 חודשים בין גיל 35 חודשים לגיל 53 חודשים, ועבור 115 נבדקים שלא פיתחו אסטמה.

החוקרים מדווחים כי בילדים שבהם הופיעה אסטמה נמצאו יותר בעיות התנהגות. בקרב הילדים שבהם לא הופיעה אסטמה עד גיל 35 חודשים, נמצאה העליה בתוצאת ה-BSQ בגיל זה קשורה להופעת אסטמה עד לגיל 53 חודשים.

החוקרים כותבים כי בעיה התנהגותית העלתה באופן משמעותי את הצפי להופעת אסטמה (or: 1.15) גם כאשר גורמי סיכון ידועים להופעת אסטמה ולעליה ברמות ה-IgE, כמו קרבה לאבקת דשא ולקרדית הבית בגיל 17 חודשים, נלקחו בחשבון.  

לא נמצאה עדות לכך שמצב האסטמה השפיע על ההתנהגות. לכן, מסבירים החוקרים, בעיות התנהגות המתגלות בקבוצת גיל זו אינן תגובות פסיכולוגיות משניות להופעת האסטמה. 

החוקרים מאמינים כי בעיות התנהגות משמשות סמן ל-stress בחיי הילד. לטענתם, גם כשבעיות אלה אינן קשורות סיבתית לאסטמה, הן עלולות להתריע בפני הרופאים על סיכון מוגבר להתפתחות אסטמה בקרב ילדים הסובלים מ-atopic dermatitis.

Psychosomatic Med 2003;65:971-975.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה