מחלות זיהומיות

מנה אחת ביום של tobramycin עדיפה משלוש מנות בילדים עם חום ונוטרופניה שעוברים השתלת תאי גזע

בילדים עם חום ונוטרופניה (neutropenia) העוברים השתלת תאי גזע (stem cell transplantation), טיפול ב- tobramycin [NEBCIN] נמצא כיעיל ופחות רעיל אם ניתן פעם ביום, ולא שלוש פעמים ביום, מדווחים חוקרים קנדיים.

למרות ש- tobramycinהוא טיפול מקובל בנוטרופניה וחום, יש מעט מידע על היעילות והבטיחות של טיפול זה בילדים שעברו השתלת תאי גזע. בעיקר היתה אי-בהירות בנוגע למספר המנות שיש לתת ביום על מנת לקבל יחס תועלת-סיכון מיטבי.

החוקרים בחנו את תוצאות הטיפול ב-60 ילדים שהוקצו אקראית לקבלת טיפול תוך-ורידי ב- tobramycin פעם ביום או שלוש פעמים ביום, בנוסף לתכשיא אנטיביוטי נוסף המכסה חיידקים גראם-שליליים (piperacillin [TAZOCIN] או ceftazidime [FORTUM]).

כל המטופלים היו צעירים מגיל 18 ופתחו חום ונוטרופניה כאשר עברו השתלת תאי גזע. עבור כל תוכנית טיפול, מינון ה- tobramycin הותאם במטרה להשיג פרמטרים פרמקו-קינטיים דרושים.

טיפול ב- tobramycin 3 פעמים ביום נמצא קשור בעליה מקסימלית ממוצעת של 51% בערכי הקריאטינין (creatinine), בעוד שטיפול פעם ביום היה קשור לעליה של 32% בלבד, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית.

טיפול פעם ביום הצריך פחות התאמות. 46% מהמטופלים פעם ביום שרדו את האירוע הנוכחי ללא צורך בשינוי האנטיביוטיקה, בהשוואה ל-19% שבקבוצה שטופלה 3 פעמים ביום. מטופל אחד מכל קבוצה נפטר.

החוקרים מסכמים שבהתחשב בממצאים אלו, מומלץ לאמץ את תוכנית הטיפול ב- tobramycin פעם ביום בילדים עם חום ונוטרופיה שעוברים השתלת תאי גזע.

J Natl Cancer Inst 2003;95:1869-1877.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה