מחלות זיהומיות

כוננות לעונת שפעת קשה בארהב לאחר מות 5 ילדים בקולורדו

אחרי שתי עונות שפעת מתונות בארצות-הברית, מות 5 ילדים בקולורדו גרם לרשויות להערך לעונת שפעת קשה שעלולה להוביל לעליה במספר מקרי האשפוז.

אפידימיולוגית ממרכז הבקרה והמניעה של מחלות מסבירה כי ישנה הכנה לעונה קשה, אך לא ידוע מה תהיה רמת חומרתה.

היא מסרבת לתת צפי לגבי חומרת עונת השפעת הצפויה להופיע, אך סגן הנשיא של התוכנית הקלינית בשרותי הבריאות טוען כי מדובר במגפה רצינית באזור ה-Salt Lake City.

יושב ראש המחלקה לרפואה מניעתית בבית-הספר לרפואה ב-Nashville מסביר כי וירוס השפעת התפשט מוקדם מאוד בעונה זו. לדבריו, זהו תמיד אות מבשר לעונה קשה.

שיא עונת השפעת בארצות-הברית מופיע בין סוף דצמבר למרץ, עם תחלואה של 10%-20% בקרב האוכלוסיה. במהלך עונת שפעת ממוצעת, כ-114,000 חולים מאושפזים ו-36,000 מתים מסיבוכים הקשורים לשפעת. 

הזן הנוכחי הגורם לשפעת הוא Fujian A, וירוס מסוג H3 שהוא אלים יותר מהרגיל.

כמה מבתי החולים הציבוריים דיווחו על מיעוט באשפוזים במהלך הרבעון הראשון של 2003, וציפו לעונת שפעת מתונה. הם סירבו להתייחס להשפעת השפעת על שיעור האשפוזים בעונה זו, בשל אי ההכרות עם תכונות שפעת זו.

הרשויות מדווחות כי השפעת התפשטה ב-10 מדינות ושהתפרצויות אזוריות נצפו ב-9 מדינות אחרות במהלך השבוע שנגמר ב-22 בנובמבר. עד כה הושפעו בעיקר המדינות במערב.

 דובר מחלקת הבריאות בקולורדו מדווח כי לחדרי המיון הגיעו אנשים רבים עם ילדיהם. הוא ממליץ להורים המודאגים לפנות ראשית לרופא המטפל, לפני ההגעה לבתי החולים.

הוא מסביר כי במערכת הבריאות באזור הכוללת 20 בתי חולים וכ-100 מרפאות ב-Utah ובית חולים ב-Idaho, דווח עד כה על 800-1,000 מקרי שפעת שאובחנו, נתון חריג לשלב כה מוקדם בעונה. לדבריו עונת השפעת מגיעה על-פי-רוב לשיאה בחודשים ינואר או פברואר.

רשויות הבריאות מעודדות את הציבור לקבל חיסון נגד שפעת. הן מסבירות כי למרות שהחיסון איננו מיועד ישירות לוירוס מזן Fujian A הוא יכול להקל בסימפטומים.

תרופות אנטי-ויראליות, כגון Tamiflu או amantadine הן היעילות ביותר בטיפול בסימפטומים כשהן ניתנות בשלבים המוקדמים של השפעת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה