מחלות זיהומיות

הממשלה טרם אישרה את החלת החלטות ועדת סל הבריאות שהיו אמורות להכנס לתוקף ב-1/11/03

עד כמה שזה נשמע מוזר, החלטות ועדת סל הבריאות, שהיו אמורות להכנס לתוקף כבר ב-1/11 טרם מיושמות, כלומר, החולים הזכאים לקבלת התרופות והטכנולוגיות שאושרו, עדיין אינם יכולים להנות, ובחלק מהמקרים אולי לא רק להנות אלא פשוטו כמשמעו – לחיות , מכיוון שהחלטות הועדה טרם קיבלו תוקף רשמי על ידי ממשלת ישראל.

כפי שדיווחנו כאן לפני כשבועיים , ב- 12/11 (לעיון בדיווח הקודם – לחץ כאן) אישור הממשלה נדחה כבר מס’ פעמים. נכון להיום, טרם הוגדרו המקורות הכספיים למימון אותם 60 מיל’ ש”ח המיועדים להרחבת הסל לשנת 2003 ו- 2004 . כזכור, עם כניסתו לתפקיד של שר הבריאות החדש, דני נווה, הוצגה השגת התקציב להרחבת הסל, וקבלת מקדמה לשנת 2003 כהישג חשוב. אכן, על הנייר, הישג חשוב. במציאות ? שנת 2003 או טו טו נגמרת, ונראה שעל רקע בירוקרטי לחלוטין , או משחק על זמן של האוצר, האישור אינו מגיע, והחולים הזכאים לתרופות כמו גליבק ל- CML , ל- CRT לסיכרוניזציה של הלב, ועוד תרופות – עדיין אינם מקבלים את הטיפולים הללו.

התרופה היחידה שאושרה לסל ואשר ככל הנראה כבר ניתנת לחולים היא המבטרה, אך זאת על בסיס הסדר כלשהו שנעשה בין החברה המשווקת, רוש, לבין קופות החולים.

ניתן רק לקוות שכניסתו לתפקיד של פרופ’ אבי ישראלי, עד לאחרונה יו”ר ועדת סל הבריאות, תזרז את קבלת האישור ותאפשר להכניס סוף סוף לתוקף את ההחלטות של הועדה שבראשה עמד ישראלי.

בפורום השיווק הפרמצבטי שהתקיים ב-22/10 שבו השתתף והרצה פרופ’ ישראלי כאורח e-Med הציגו מס’ נציגי חברות תרופות את שאלת העיכוב של  יישום החלטות הועדה. פרופ’ ישראלי , שבזמן הכינוס הזה עדיין לא בתפקיד המנכ”ל, הבטיח לבדוק את הנושא. אמנם מאז עבר משרד הבריאות כמה “סקנדלים” גדולים בדמות פרשת רמדיה והדגים, אבל יש לקוות שנושא מרכזי כל כך בבריאות הציבור לא יידחק לפינה ויטופל כיאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה