מחלות זיהומיות

מעכב Hepatitis C Protease מוריד משמעותית את העומס הנגיפי

 

עיכוב של ה- NS3 proteaseשל hepatitis C הדגים יעילות מרשימה במחקר קצר-טווח שבחן את יעילות הטיפול במטופלים עם HCV גנוטיפ 1, מדווחים החוקרים בגיליון ה-26 באוקטובר של Nature.

לאחר שבדיקות בחיות מעבדה הראו זמינות ביולוגית נמוכה עד בינונית של הטיפול הפומי, בחנו החוקרים את התכשיר BILN2061 ב-6 מתנדבים בריאים. בטווח מינון שבין 5 ל-2400 מיליגרם, רק המינון הגבוה ביותר גרם לתופעות לוואי גסטרו-אינטסטינאליות קלות יחסית, ללא שנצפה שינוי בתפקודי הכבד.

בשלב הבא ערכו החוקרים מחקר אקראי וכפול סמיות במטופלים עם HCV גנוטיפ 1 עם פיברוזיס כבדי מינימלי. שמונה מטופלים קבלו מינון של 200 מ”ג פעמיים ביום במשך יומיים, השאר טופלו בפלצבו.

המטופלים בקבוצת הטיפול הפעיל הראו ירידה של פי 100 עד 1000 בעומס הנגיפי. למעשה, העומס הנגיפי צנח אל מתחת לתחום הניתן לגילוי (1500 עותקי RNA למיליליטר) 24 עד 48 שעות לאחר מתן הטיפול בשני מטופלים. חזרה של הרמות הטרום טיפוליות נצפה בתוך 6 עד 13 יום מתחילת הטיפול.

התוצאות לא הושפעו מטיפול קודם ב- interferonאו מדרגת המחלה הכבדית. החוקרים מציינים שהתגובה לטיפול טובה משמעותית מזו הקשורה בטיפול באינטרפרון.

התוצאות האנטי-וירליות של ה- protease inhibitor BILN 2061מדגימות את הפוטנציאל האדיר הגלום בתכשירים סלקטיביים ופוטנטיים מסוג זה כנגד HCV, מסכמים החוקרים. למרות זאת, יש צורך במחקרים גדולים וממושכים יותר על מנת לקבוע האם התרופה מצליחה לשמור על עומס נגיפי נמוך לאורך זמן והאם מתפתחת עמידות לטיפול. עם זאת החוקרים מאמינים שטיפול זה עשוי לשפר באופן משמעותי את הטיפול בזיהום כרוני ב-HCV.

Nature 2003

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה