מחלות זיהומיות

תוכנית טיפול קצרה יותר באינטרפרון/ריבווירין יעילה כטיפול בהפטיטיס C כרונית

 

בקרב מטופלים עם זיהום כרוני בנגיף הפטיטיס C (HCV) עם גנוטיפ 2 או 3, 24 שבועות טיפול ב- PEG-interferon alfa-2bו- ribavirinדומים ביעילותם ל-48 שבועות טיפול, כך עולה מתוצאות מחקר שהוצג בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לחקר מחלות כבד.

טיפול קצר יותר כרוך בעלויות נמוכות יותר ופחות תופעות לוואי. 81% מהמטופלים משיגים תגובה וירלית קבועה עם טיפול של 24 שבועות בלבד.

224 מטופלים עם HCV נכללו במחקר, הם טופלו ב- PEG-interferon alfa-2B 1.5g/kgו- ribavirin 800-1000 mg/day. תוצאות הטיפול הושוו לאלו שהושגו בקבוצת ביקורת היסטורית שטופלה באותו שילוב במשך 48 שבועות.

בראיון לרויטרס אמר ראש צוות המחקר, Stefan Zeuzem, כי טיפול ב-HCV לעיתים קרובות נפגע בשל תופעות הלוואי שגורמות להפחתת המינון על-ידי המטופל או הפסקת הטיפול. בחינה של מידע ממחקרים שבחנו טיפול של 48 שבועות מראה תגובה לטיפול לאחר 24 שבועות, כאשר תופעות הלוואי באות לידי ביטוי בעיקר בחצי השני של תקופת הטיפול. על ידי קיצור משך הטיפול, ניתן להשיג הפחתה משמעותית בדיכאון, עייפות וכאבי הראש, תופעות הלוואי העיקריות המקשות על הטיפול.

שיעור התגובה בסוף תקופת הטיפול היה 94% (בהשוואה ל-95% בטיפול הממושך) ותגובה וירולוגית קבועה כעבור 48 שבועות נמצאה ב-84% מהמטופלים.

כמו כן מציין Zeuzem שהטיפול המקובל במשך 48 שבועות עולה כ-20,000 אירו, כך שטיפול של 24 שבועות יוזיל את העלויות במחצית.

כמו כן, תוכנית הטיפול הקצרה נסבלת טוב יותר על-ידי המטופלים, דבר שמתבטא בשיפור ההיענות לטיפול: רק 5% מהמטופלים הפסיקו את הטיפול, בהשוואה לשיעור של 14% במחקרים שבחנו את הטיפול הממושך. ב-22% מהמטופלים היה צורך בהפחתת מינון התרופות במשך 24 שבועות הטיפול, בהשוואה ל-49% בתוכנית הטיפול של 48 שבועות.

החוקרים מסכמים כי טיפול במשך 24 שבועות צריך להיות כעת הטיפול המקובל במטופלים עם HCV עם גנוטיפ 2 ו-3.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה