מחלות זיהומיות

ארגוני הבריאות מתכוננים לקראת חזרת ה-SARS

 

ארגוני הבריאות בוחנים תרופות ונוקטים צעדים להגנה על מלאי הדם, למקרה של התפרצות חוזרת של מגפת ה-SARS, מדווח הממונה על הבריאות בממשלת ארה”ב, Tommy Thompson.

תומפסון שביקר השבוע ב- Centers for Disease Control and Preventionבאטלנטה, הזכיר את האפשרות של התפרצות מחודשת של מגפת ה-SARS, מחלה שהרגה מעל 800 אנשים השנה.

למרות שקשה לצפות מה הסבירות ש-SARS תתפרץ מחדש בארצות הברית או ברחבי העולם, ההיארעות העונתית של מחלות ריאה אחרות מחייבת מודעות לאפשרות של התפרצות חוזרת של המחלה, מציין תומפסון.

למרות שלא ברור עדיין האם SARS מועברת דרך מנות דם, ה-FDA נוקט צעדים להגנה על מלאי הדם בארצות הברית.

SARS, מחלה שפגעה במעל 8,000 אנשים ברחבי העולם, הסיתה את תשומת הלב מוקדם יותר השנה כאשר התרחשה התפרצות של דלקת ריאות בלתי מוסברת בסין ובארצות נוספות במזרח אסיה. ביולי השנה הכריז ארגון הבריאות העולמי כי ההתפרצות העולמית של SARS נבלמה.

Julie Gerberding מה-CDC אומרת שמשום שהמגיפה פרצה לראשונה במזרח אסיה, יש סבירות גבוהה שהיא תשוב ותפרוץ באותו אזור. היא מוסיפה שיש צורך בהתארגנות עולמית על מנת לאתר ולהגיב במהירות במקרה של התפרצות עתידית.

תומפסון מציין שה-NIH שוקד כעת על פיתוח חיסונים, ויחד עם ארגוני בריאות נוספים בוחן את היעילות של תרופות אנטי-וירליות כנגד SARS, כמה מהן נראות מבטיחות למדי.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה