מחלות זיהומיות

תקווה חדשה למניעת אלרגיות ואסטמה בתינוקות

נראה שניתן כעת להוריד את השכיחות של אלרגיה למזון ולתסמונת האקזמה הדלקתית העורית (AEDS ) על ידי מניפולציה דיאטתית בתנוקות. למניפולציה זו יש בינתיים עדויות מעטות בלבד על ההשפעה לטווח ארוך על שכיחות האסטמה.

מחקר זה הוצג אתמול בכנס העולמי של האלרגיה. החוקרים טוענים שככל שההתערבות מוקדמת יותר, סיכויי ההצלחה גדולים יותר.

מחקרים שעדיין רצים כיום הראו כעת שהתרופה האנטי IgE הנקראת Omalizumab הינה בטוחה ואפקטיבית למשך של שנה אחת, במקרים של אסטמה אלרגית קשה במבוגרים וילדים. כעת מקווים החוקרים לבחון את התרופה גם בנשים הרות, כדי לבחון אם לתרופה תהיה השפעה מיטיבה על הורדת הסיכון לאסטמה בתינוקות שיוולדו.

לטיפול כזה יש כמובן השלכות בטיחותיות שיש לבדוק, אך החוקרים סבורים שאופן הספיגה של החומר האנטי IgE  עשוי למנוע תופעול אלרגיות כבר בשלבי החיים הראשונים של היילוד.

כרגע שילוב של מניעת ספיגה של אלרגן המגיע בתזונה או בשאיפה נמצאה כמורידה את השכיחות של AEDS . מחקרים מצאו שהאפקט ההגנתי של חלב אם קיים בהפחתת הסיכון לאסטמה, ואולם מחקרים נוספים, גדולים וארוכים יותר, מצאו שהנקה דווקא מעלה את הסיכון לאסטמה בגילאים מבוגרים מ-6 .

חוקרים רבים מאמינים בתאוריית “הגיינת היתר” . כלומר, שדווקא חשיפה לזיהומים אלרגניים בגיל צעיר יוצרת התחסנות של הגוף ומניעת אלרגיה אסמתית בהמשך. 

שימוש באנטיהיסטמינים, ובמיוחד בסטיריזין (cetirizine  ) נמצא כבעל השפעה משמעותית של על הפחתת התפתחות אסתמה בקרב ילדים עם AEDS שלהם ריכוז גבוה של IgE , או רגישות לקרדית האבק וקדחת השחת.

החוקרים מציינים שהסטריזין נמצא כאנטיהיסטמין בטוח בטיפול בתנוקות, ושתרופה זו עשוייה להיות הטיפול המעשי המונע הראשון למחלות אטופיות.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה