מחלות זיהומיות

בתי החולים ממחזרים ציוד רפואי חד פעמי ללא פיקוח – כך בכתבתו של רן רזניק ב’הארץ’

בכתבה שפורסמה היום ב”הארץ” על ידי רן רזניק, נכתב כי בדו”ח של אגף הביקורת בקופת חולים כללית מ-2001  נמצא כי בית החולים “בילינסון” עושה שימוש חוזר בציוד חד פעמי, על אף הסיכון לזיהומים הטמון בכך אפילו לאחר שעבר ניקוי ועיקור.

 גם בבית החולים “שניידר” לילדים נמצא כי נעשה שימוש חוזר בציוד חדר ניתוח חד פעמי, שלגביו נקבע כי ישנו ספק בנוגע לאיכות העיקור. עוד נכתב בכתבה כי בתי חולים נוספים עושים שימוש חוזר בציוד שמוגדר על ידי היצרן כ”חד פעמי”, ציוד המוחדר לגוף החולה  או שבא ממגע עם החולה, לאחר שנעשה בו שימוש בחולים אחרים. מדובר במכשירים כמו קוצבי לב, בלוני צנתור, צינוריות של ניתוחים לפרוסקופיים, מכשור הנשמה ועוד.

 אף שהתופעה רחבה , משרד הבריאות לא פירסם הנחיות למחזור ציוד רפואי , וכך יוצא שבתי החולים ממחזרים ציוד רפואי ללא כל פיקוח ובקרה, נתון המוסתר מהחולים באופן קבוע, למרות שבמדינות אחרות פורסמו הנחיות ברורות ומפורטות לשימוש חוזר ציוד רפואי, כך רזניק.

לידיעה המלאה באתר “הארץ”

תגובת דוברת בית החולים “בילינסון” לכתבתו של רזניק, שהועברה לפי בקשתנו:

****להלן התיחסותינו לנושאים שהועלו בכתבה של רן רזניק:

לאור דו”ח המבקר הנושא נבחן בקפידה רבה והוחמרו הקריטריונים לשימוש חוזר בפריטי ציוד רפואי מחדר ניתוח. מספר הפריטים המועבר לעיקור חוזר צומצם ומוגבל רק לפריטים העשויים מחומר מתכתי ועמיד.

כל הפריטים עוברים עיקור במכשור המבצע תהליך עצמוני של בקרה ביולוגית וביוכימית ללא מגע יד אדם. כמו כן, מתקיימים תהליכי בקרה שיטתיים בנושא ע”י היחידה למניעת זיהומים.

פרופ’ עוזי גפטר בדק ודיווח שמזה שנה וחצי השימוש בסלילים ממוחזרים בהמודיאליזה בבית חולים בילינסון הופסק.

ורד קויטל, דוברת


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה