מחלות זיהומיות

מחלה פריאודונטלית וסיכון מוגבר ללידה מוקדמת

 
מחקרים קודמים הראו קשר בין פריאודונטיטיס לסיכון מוגבר ללידה מוקדמת. מטרת מחקר ראשוני זה לבחון האם טיפול פריאודונטלי מפחית את הסיכון ללידה מוקדמת ספונטנית.
366 נשים עם פריאודונטיטיס בין השבוע ה-21 ל-25 להריונן גויסו למחקר והוקצו אקראית לאחת משלוש קבוצות טיפול, תוך ריבוד בהתאם ללידה מוקדמת בעבר (לפני שבוע 35), BMI נמוך מ-19.5 או אבחנה של וגינוזיס חיידקית. קבוצות הטיפול כללו: טיפול דנטלי מניעתי וגלולת פלצבו; scaling and root planning (SRP) וגלולת פלצבו; SRP וגלולה המכילה metronidazole 250 mg למשך שבוע. קבוצה נוספת של 723 נשים העונות לאותם קריטריונים לפריאודונטיטיס שמשו כקבוצת בקרה.
שיעור המקרים של לידה מוקדמת לפני שבוע 35 היו 4.9% בקבוצת הטיפול המניעתי, בהשוואה ל-3.3% בקבוצה שטופלה ב-SRP ומטרונידזול ו-0.8% בקבוצה שטופלה ב-SRP ופלצבו. בקבוצת הביקורת שיעור המקרים של לידה מוקדמת היה 6.3%.
מחקר זה מעיד שביצוע SRP בנשים הרות עם פריאודונטיטיס עשוי להפחית את השכיחות של לידה מוקדמת באוכלוסייה זו. טיפול מסייע במטרונידזול לא שיפר את התוצאות. יש צורך במחקרים גדולים יותר על מנת להשיג תוצאות בעלות משמעות סטטיסטית, בעיקר לפני שבוע 35 להריון.

J Periodontol 2003;74:1214-1218

קישור לאבסטרקט

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה