מחלות זיהומיות

חיסון נרתיקי מונע זיהומים חוזרים בדרכי השתן

חיסון חוזר של הרירית הנרתיקית מאריך את זמן החזרה של הזיהום בנשים הנוטות לפתח זיהומים בדרכי השתן, כך מדווחים חוקרים בגיליון ספטמבר של ה-Journal of Urology.

החוקרים מציינים שזיהומים חוזרים בדרכי השתן, urinary tract infections – UTIs, הם בעיה נפוצה שמטופלת בדרך-כלל בעזרת מתן חוזר של אנטיביוטיקה פרופילקטית. אך יש לכך השפעות מזיקות הכוללת זיהומים פטרייתיים וסלקציה של זנים עמידים לאנטיביוטיקה.

גישה נוספת, שנראית מבטיחה, היא חיסון המוקוזה הואגינלית בעזרת שימוש בנרות המכילים חיידקים פתוגניים לדרכי השתן שהומתו בחום.

על מנת להוסיף ולבחון גישה זו, בצעו החוקרים מחקר phase 2 כפול-סמיות שבחן את יעילות השימוש בנרות המכילים Urovac, חיסון נרתיקי המכיל 10 פתוגנים של דרכי השתן.

54 נשים עם זיהומים חוזרים בדרכי השתן השתתפו במחקר. מתן אנטיביוטיקה פרופילקטית הופסק בכולן, והן חולקו אקראית לשלוש קבוצות, כאשר כל משתתפת מקבלת בסך-הכל 6 טיפולים במשך תקופה של 14 שבועות.

הקבוצות כללו: מתן 3 חיסונים ראשוניים ואחר-כך מתן 3 חיסוני פלצבו; מתן 3 חיסונים ראשוניים ו-3 חיסוני דחף; או מתן חיסוני פלצבו בלבד.

במשך תקופת מעקב של 6 חודשים, נמצא שב-55.6% מהנשים בקבוצה שקבלה חיסוני דחף לא היתה הישנות של הזיהום, לעומת 22.2% בקבוצת החיסון הראשוני ובקבוצת הפלצבו.

יתרה מזאת, במטופלות שסבלו מזיהום חוזר, הזמן החופשי ממחלה היה בממוצע 160 ימים בקבוצת חיסון הדחף, לעומת 59 ימים בקבוצת החיסון הראשוני ו-35 ימים בקבוצת הפלצבו.

החוקרים מסכמים כי מתן Urovac כנר נרתיקי הוא בטוח ויעיל. הם מציינים שטיפול זה היה מלווה בשכיחות נמוכה של תופעות לוואי, נסבל היטב על-ידי המטופלות והיה נוח לשימוש בשל צורת המתן העצמי.

לידיעה במדסקייפ

J Urol 2003;170:867-869

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה