מחלות זיהומיות

חיסון נסיוני עשוי לשפר ההישרדות מסרטן המעי הגס

על פי דיווח במדסקייפ, נראה כי חיסון ניסיוני שיפר את ההישרדות ב-52% מהמטופלים עם מקרים של סרטן המעי הגס בשלב מתקדם שהגיבו לחיסון בניסוי קליני קטן. נראה כי כל 15 המטופלים שהגיבו אימונולוגית לחיסון, שנקרא Oncophage, היו בין החיים שנתיים לאחר הניסוי , בהשוואה ל-50% מ-14 המטופלים שלא הגיבו. שיעור ההישרדות ללא מחלה היה 51% למגיבים ו-8% ללא מגיבים.

 בצורה אופיינית מטופלים עם סרטן מתקדם במעי הגס יכולים לצפות לשרוד כשנה, אומרים החוקרים. תוצאות אלו הן לא רנדומאליות, אך בכל המטופלים שהראו תגובה אימונולוגית, היתה מגמה לתועלת לפי הניסויים הקליניים שערכנו. Oncophage הוא חיסון אישי שמופק מהגידול של כל מטופל.  בגלל שהתרופה המוזרקת מכילה את הגנים של המטופלים ההשערה כי היא יותר יעילה ב”תכנות מחדש” של מערכת החיסון לתקוף את הסרטן ללא תופעות לוואי. החיסון נלמד במגוון של סרטנים, כולל סרטן הלבלב, העור וסרטנים בקיבה.

 המידע מהשלב הראשון העיקרי על Oncophage צפוי מאוחר יותר השנה, יחד עם תוצאות ראשוניות מניסוי שלב שלישי של סרטן הכליות, מציינים החוקרים. במחקר זה, המשתתפים שהסרטן ממנו סבלו הוסר בניתוח מטופלים עם החיסון או עוברים מעקב בלבד, שהוא הטיפול הסטנדרטי לחולים עם סרטן בכליות בשלב הזה. תוצאות ראשוניות יושלמו אם וכאשר ב- 80-100 מבין 600 המטופלים יחזרו מקרי הסרטן, אומרים החוקרים. למטופלים שידרדרו בשנית יוצעו אפשרויות טיפול כימותרפיות אחרות.  אם התוצאות יהיו מבטיחות, החברה המפתחת, Antigenics , תגיש בקשת אישור ל- FDA ב-2004. החוקרים מסכמים כי הם מעודדים מהמידע הכללי שנאסף, וכי הכל מצביע כי יכולה להיות יעילות לחיסון זה.

לידיעה המלאה במדסקייפ

Clin Cancer Res 2003

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה