מחלות זיהומיות

ילדים הרגישים לחלב פרה יכולים להיות סבילים ללקטוז

ממצאים של  מחקר חדש  מציעים כי ילדים שרגישים לחלב פרה הם סבילים ללקטוז ויכולים

לצרוך מזונות ותרופות המכילים לקטוז ממקור של בקר.  תגובות חמורות שבאו אחרי צריכה של

לקטוז דווחו בילדים עם רגישות לחלב פרה, כותבים החוקרים,  אך לא ידוע האם תגובות אלו

מושפעות מזיהום הלקטוז מחלבוני חלב הפרה.

בכדי לחקור, החוקרים העריכו את הסבילות הקליני ללקטוז  שהופק ממקור של מרכיבים מהבקר, ב-24 ילדים שאלרגיים לחלב פרה. 11 מתוך 24 הילדים עברו מבדק מזון כפול סמיות ומבוקר בפלצבו.  במבחן ניקור עורי עם casein, lactalbumin, soy commercial allergen preparations, חלב פרה טרי , פורמולת סויה, פורמולת סויה עם לקטוז, ו-4 ריכוזים שונים לקטוז נבדקו על מנת להעריך את הסבילות הקלינית לחלב פרה, פורמולת סויה ופורמולת סויה עם לקטוז. בנוסף, החוקרים השתמשו בהגדרה ספציפית של serum immunoglobulin E  באמצעות מערכת טכנולוגית CAP ומבדק מזון כפול סמיות ומבוקר פלצבו  ב-8 מינונים  מוגדלים של פורמולת סויה עם לקטוז.

על ידי שימוש בסף חיובי של לפחות 3 מ”מ של קוטר של החבורה על העור במבחן ניקור עורי , לכל המשתתפים נגרמה רגישות לחלב פרה, lactalbumin ו/או ל- casein. מתוך 24 המשתתפים , 23 (96%) היו חיוביים במבחן ניקור עורי לחלב פרה, 16 (כ-67%) היו רגישים ל- lactalbumin, כ-14 היו רגישים ל- casein, ואף לא אחד  לפורמולת סויה או פורמולת סויה עם לקטוז, או ללקטוז בלבד בריכוזים שונים.

IGE ספציפי  של חלב פרה זוהה על ידי CAP ב-23 מתוך 24 ילדים, מסבירים החוקרים. על ידי שימוש בנקודת סף של 3.5 kU/L , ה-  RAST הראה שליליות בכל המקרים שכללו סויה.  מבחני סויה ולקטוז היו שליליים בכל המשתתפים . בהתבסס על  הממצאים הללו, החוקרים מציעים כי לקטוז ממקור חלב יכול כך להתקבל כסוכר במזון מעובד, תוספים תזונתיים ופורמולות גמילה שונות או כתוסף בחומרים לא פעילים בתרופות  גם בילדים עם רגישות לחלב פרה.

לידיעה המלאה במדסקייפ

Pediatrics 2003;112:359-362

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה