מחלות זיהומיות

חיסון Meningococcal C עלול לגרום להדרדרות בילדים עם תסמונת כלייתית

מתן של חיסון מסוג (meningococcal C conjugate vaccine (MCCV נראה כמעלה את הסיכון לחזרה של סינדרום הקשור לכלייה ( nephrotic syndrome ) בילדים, כך על פי מחקר שפורסם השבוע בלנצט. הסיכון לחזרה, להדרדרות לאחר החיסון יכול להיות גדול יותר עבור אותה קבוצת ילדים מאשר הסכנה לפתח זיהום מנינגוקוקאלי C,  כותבים החוקרים, כך שההחלטה האם לחסן צריכה להתקבל לאחר מחשבה זהירה. האצת יצירת החיסון נקשרה עם הסינדרום, אך ההשפעה של החיסון לא נחקרה, כותבים החוקרים. 

החוקרים החלו לחשודבסכנה אפשרית כאשר 9 ילדים עם תסמונת של הכליות הדרדרו לאחר שקיבלו MCCV.  החוקרים בדקו את שיעור ההדרדרות במהלך השנה שלפני ואחרי חיסון הילדים שסבלו מ steroid-sensitive nephritic syndrome. נכללו 106 ילדים מטופלים שקיבלו את החיסון, ביניהם 63 שהדרדרו בשנה שלפני ו-96 שהידרדרו בשנה שאחרי החיסון. הסיכון הועלה בצורה משמעותית רק בששת החודשים הראשונים לאחר החיסון.

מתוך 106 מנות חיסון, היה סיכון להדרדרות באחת מתוך 4 מנות חיסון שניתנה לאוכלוסיה זו, כותבים  החוקרים. הם מסכמים כי חיסונים מסוג conjugate  מאיצים את תאי ה-T; ויתכן כי ההפרעה של ה-cytokines  על ידי ה-MCCV יכול היה לגרום לקבוצת ההדרדרויות שתיעדו. 

לידיעה במדסקייפ 

Lancet 2003;361:449-450

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה