מחלות זיהומיות

רמות נמוכות של Fasting Serum Triglyceride כסמן מקדים של הפרעות וכשל במערכת החיסונית

הכותבים במחקר זה דיווחו לאחרונה על מקרים של (low fasting serum triglyceride (TG ושל רמות גבוהות של ( free fatty acid (FFA בפיברוזיס ריאתית אידיופתית. הערכות TG בקבוצות מגוונות של מטופלים עם מחלות אוטואימוניות או תגובה היפראקטיביות אוטואימיוניות אישרו את הקיום של ירידה דומה של ה-TG. במטופלים מסוימים רמות של סרום FFA הוערכו גם. ערך TG במטופלים רזים ושמנים הושווה לזה של משתתפים רזים ושמנים ללא מחלות אוטאוימיוניות ששימשו כקבוצת ביקורת. 

במטופלים הסובלים מ-autoimmune chronic thyroiditis  עם ריכוז מוגבר של נוגדני antithyroglobulin וללא אי ספיקה תירואידית, מטופלים רזים ושמנים היו עם TG מופחת . גם מטופלים רזים וגם שמנים שחולים בהפטיטיס כרונית פעילה מסוג B או C , עם autoantibodies  וללא סימנים של חוסר ספיקה הפטיטי או צירוזיס, הציגו TG מופחת . ערך מופחת של TG נראה גם במטופלים רזים שחולים ב- lupus-like syndrome  . המטופלים הרזים והשמנים עם systemic lupus erythematosus או rheumatoid arthritis  הראו גם הם ירידה ב-TG.  במטופלים עם  anamnestic allergy  או אסטמה/ דרמטיטיס אטופית , הרזים והשמנים גם יחד, רמות ה-TG ירדו . בכל המטופלים, הסובלים מעודף משקל והרזים, עם : chronic active B או  C hepatitis עם מקרים מבודדים של  מחלות אוטואימיוניות מגוונות  (scleroderma, APECED [autoimmune polyendocrinopathy, candidiasis, and ectodermal dystrophy], urticaria או urticarial vasculitis Reiter או Sjogren syndromes, ulcerative colitis או מחלת קרון, multiple sclerosis או Guillain-Barré syndrome , נראתה ירידה של רמת ה-TG.

בנוגע ל-FFA, הרמות במטופלים הרזים לעומת המשתתפים הבריאים הרזים עלו בעוד שהרמות במטופלים הסובלים מעודף משקל לעומת קבוצת הביקורת כבדת המשקל ירדו.  ההתנהגות ההפוכה הזו של ה-FFA במטופלים רזים ושמנים זקוקה לאישור נוסף. 

המידע במחקר זה מראה כי כי ערכים נמוכים של TG יכולים להוות סמן מוקדם  של כשל במערכת החיסונית או של היפראקטיביות של המערכת החיסונית.

למחקר המלא במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה