מחלות זיהומיות

פגינטרון במינון של פעמיים בשבוע הוא המינון האופטימלי בטיפול בהפטיטיס סי כרוני מסוג 1

מחקר חדש המוצג ב-Journal  of Viral Hepatitis מדווח על כך שחובה לטפל במינון של פעמיים בשבוע של פגינטרון (Peginterferon-alpha-2b ) בחולי הפטיטיס C כרוני מסוג 1 (genotype 1 ) בכדי להשיג חשיפה מתמדת של התרופה והרחקת הוירוס.

 הריכוז של התרופה פוחת באופן אקספונוציאלי עד לרמה בלתי מורגשת ביום השישי והשביעי לאחר מתן התרופה. לכן, הירידה בריכוז האינטרפרון עלולה לגרום להתחדשות הוירוס בדם.

במחקר נבדקו 10 חולי הפטיטיס C כרוני אשר לא קיבלו לפני כן לעולם אינטרפרון, ואשר חולקו באופן אקראי לקבוצה שקיבלה טיפול במינון של יחידה 1 של  µg/kg peginterferon-alpha-2b  פעם או פעמיים בשבוע.

בקבוצה שקיבלה מתן חד שבועי נמצאו 9 חולים עם רמות ריכוז זניחות  של התרופה ביום ה-6 לאחר הטיפול. בקבוצה שקיבלה מתן דו שבועי נמצא ריכוז משמעותי בכל רגע נתון שבו בוצעו בדיקות הדם, באופן שהיה גבוה יותר משמעותי ומובהק סטטיסטית מהקבוצה החד שבועית.

בכל המטופלים רמת הוירוס ירדה תוך יומיים ועלתה ביום השלישי. בקבוצה החד שבועית, העלייה בריכוז הוירוס עלתה גם אחרי היום השביעי מתחילת טיפול, ואולם, בקבוצה שטופלה פעמיים בשבוע, נצפתה ירידה נוספת ביום הרביעי, והרמה של הוירוס נשארה נמוכה עד לסיום המחקר.

לפיכך, מסכמים החוקרים, שכדי להשיג אפקט מירבי יש לטפל בפגינטרון פעמיים בשבוע.

J Viral Hepatitis. 2003;10:271-276

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה