מחלות זיהומיות

האם תוספי ויטמינים ומינרלים מונעים סרטן ?

תוספי תזונה המכילים ויטמינים ומינרלים עשויים להפחית את הסיכון לסרטן ותמותה הנגרמת ממנו. זאת לפי מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים צרפתים.

במחקר עקבו החוקרים אחרי 13,000 גברים ונשים בגילאים 35-60 אשר קיבלו מנה יומית של תוספי מזון שמכילים 6 מ”ג של בטא-קרוטן, 120 מ”ג של ויטמין C , ויטמין E במינון של 90 מ”ג, 100 מק”ג של סלניום ו-20 מ”ג של אבץ, לעומת קבוצת פלצבו. 

החוקרים עקבו אחר הנבדקים למשך של 7.5 שנים, כשבמהלך התקופה נפטרו 174 משתתפים. החוקרים מצאו שסרטן היה גורם התמותה העיקרי (103 נפטרים), ולאחריו מחלות לב.

 בקבוצה שהשתמשה בתוספי התזונה לא נמצאה השפעה מגינה על מחלות לב, או סרטן בקרב הנשים. ואולם, בקרב הגברים, נמצא שמשתמשי תוספי התזונה נהנו מירידה של 31% בסיכון לחלות כל מחלות הסרטן, וירידה יחסית של 37% בתמותה בכלל.

תוצאות אלה עומדות בסתירה למחקר שפורסם לפני כשנה שבו נמצא ששימוש בתוספים שמכילים ויטמין E, C ובטא-קרוטן אינו גורם לכל שיפור בבריאות הכללית, וגם אינו מהווה טיפול כדאי מבחינה כלכלית ורפואית – היינו אינו cost effective .

החוקרים מעירים שייתכן ולא נמצא שיפור בשימוש בתוספי תזונה אצל נשים מכיוון שהדיאטה בקבוצת הפלצבו היא טובה יותר מזו של הגברים, ולכן ההשפעה המיטיבה של תוספי התזונה לא באה לידי ביטוי.

לדיווח ב- druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה