מחלות זיהומיות

כיוון חדש התגלה לטיפול ב-smallpox

שיתוף פעולה בין המדענים שגילו את ה-Z-DNA, צורה שמאלית של DNA, והמדענים שלומדים את וירוס הווקסיניה- vaccinia , הביא לגילוי דרך חדשה, לא ידועה עד כה, בה ה-vaccinia  תוקף את המארח שלו. פרואטין vaccinia E3L , אומרים החוקרים, נקשר ל-Z-DNA התאי, וכך יכול למנוע תגובה אנטי-ויראלית של המארח.  שימוש במעכב מולקולות קטן של E3L שהוא נקשר ל-Z-DNA, יכול למנוע את תופעת הלוואי הקטלנית(נדירה אמנם) של חיסון אבעבועות שחורות (smallpox ) על ידי שימוש ב-vaccinia , ויכול למנוע מחלות הקשורות לזיהום של אבעבועות שחורות.

מאז שנות ה-70 המאוחרות , שגילה את ה-Z-DNA, החוקרים ניסו להבין את ההשלכות הפונקוציונליות שלו. לפני כ-5 שנים, אומרים  החוקרים , גילינו פרוטאין שנקשר בחוזקה ל-Z-DNA,  וכשחיפשנו אחר מאגר מידע של פרוטאינים אחרים שנקשרים ל-Z-DNA-, מצאנו את ה- vaccinia E3L.  הפרוטאין הנ”ל נחוץ לאגרסיביות של הווקסיניה, והוא שמור בוירוסים כמו orthopox , כולל variola.

במספר ניסויים, החוקרים ראו כי כאשר הקשר של E3L Z-DNA  מוחלף בקשר פונקוציונלי אחר של ה-Z-DNA, הווקסיניה נשאר בפתולוגיה שלו בדגמים של עכברים. אך, מוטציות שמורידות את הקשר ל-Z-DNA  מורידות את ה- pathogenicity . למחקר לחץ כאן.

החוקרים מוסיפים כי עבודה נוספת שלהם מראה כי Z-DNA  נקשר לגנים אשר מתעתקים בצורה פעילה, לכן  ייתכן כי זיהום הווקסיניה E3L נקשר לאזורי -Z-DNA  שבהם גנים פעילים וחוסם את התעתקותם. חלק מהגנים הללו יהיו הגנים המוסדרים על ידי  התא על מנת ללחום בזיהום ויראלי, כך שעל ידי קשירה ל-Z-DNA , ה-E3L חוסם את התא המארח שלו מלהגיב לוירוס, מסבירים החוקרים.

לידיעה ב-JAMA