מחלות זיהומיות

מומחי ה- CDC האמריקאי מוטרדים ממקרי תמותה כתוצאה מאבעובועות רוח

מומחים של ה- CDC האמריקאי הביעו דאגה מדיווחים על תמותה כתוצאה מהדבקות באבעבועות רוח, וזאת למרות שהחיסון זמין בארה”ב מאז 1995 .

להערכת ד”ר מונה מרין מה- CDC מדובר בנושא בעל עדיפות גבוהה ביותר בתחום בריאות הציבור. החיסון , VARILRIX ,  זמין ונגיש, וה- CDC מעודד את הרופאים לעשות בו שימוש כיוון שהחיסון הוכיח את האפקטיביות הגבוהה שלו במניעת המחלה וסיבוכיה, ובמקביל את בטיחותו הרבה.

בגילין ה-13 של ה- Morbidity and Mortality , ה- CDC מתאר שניים ממקרי מוות (מתוך תשעה) כתוצאה מאבעבועות רוח. שני מקרי המוות היו של ילדים לא מחוסנים, אשר היו חשופים לילדים לא מחוסנים אחרים. הילדים שנפטרו, יש לציין היו ילדים בריאים עד להדבקה.

ד”ר מרין סבורה גם שקיים חוסר דיווח מספק ל- CDC על מקרי הדבקה ותמותה מאבעבועות רוח למרות ההנחיות, ושלמעשה יש להניח שמקרי התמותה רבים יותר. 

כך למשל, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה בארה”ב בשנת 200 על 44 מקרי מוות שנגרמו מאבעבועות רוח, בעוד של- CDC הגיעו דיווחים על 9 מקרים בלבד.

המקרים הטרגיים הללו מחייבים הקפדה על ביצוע חיסון לכלל הילדים בגילאים 12-18 חודש, ובמקרים של התפרצות חיסון מבוגרים יותר הנמצאים בסיכון.

ה- CDC שוקל את האפשרות שתעשינה בדיקות בבתי ספר אשר יאתרו לא מחוסנים ושטרם חלו במחלה כדי להשלים את החיסון ובכך להפחית את יכול ההדבקה של הוירוס.

בהזדמנות זו ראוי כמובן לציין ולהזכיר שבימים אלה נערך בארץ קמפיין ציבורי בהשתתפות חיפ”א, חיפ”ק והר”י הקורא להורים לחסן את ילדיהם, ולרופאים לוודא ביצוע החיסון לכל המטופלים המתאימים.

MMWR 2003;52:545-547.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה