מחלות זיהומיות

זיהום של מיקובקטריה הגדלה במהירות- Rapidly growing mycobacteria- נפוץ לאחר פדיקור

מיקובקטריה הגודלת במהירות-( Rapidly growing mycobacteria (RGM יכולה לגרום מגוון של מחלות עור ומחלות סיסטמטיות. האורגניזם הגורם הוא typically Mycobacterium fortuitum או Mycobacterium chelonae (שידוע גם כ-Mycobacterium abscessus). חבורות ופצעים עוריים ראשוניים יכולים להתפתח גם לאחר תקופת המתנה משתנה- משבועות עד חודשים- ובדרך כלל היא תוצאה של חיסון ישיר לאחר טראומה, מהזריקה או באמצעות ניתוח בו הכלים הרפואיים היו מזוהמים.

לאחרונה, חוקרים מהמרכז לבקרת מחלות (ה-CDC) בארה”ב תיעדו התפרצות גדולה שלא היתה כדוגמתה בעבר של זיהום RGM נרכש סביבתי, כשלמעלה מ-100 ללקוחות קבועים של סלון ציפורניים בקליפורניה קיבלו furunculosis  ברגליהם כתוצאה מחשיפה לאמבט בועות לרגליים שהיה מזוהם ב- M fortuitum.

החוקרים דיווחו על הממצאים הקליניים והאפידימיולגיים ב-3 מקרים של זיהום  RGM בגפיים התחתונות שארע לאחר חשיפה לשימוש דומה באמבט לרגליים במספר סלוני ציפורניים בקליפורניה. זיהומים אלו הציגו בצורה אופיינית furunculosis חוזר, שגרם לתחלואה משמעותית כתוצאה מצלקות, אבחון מאוחר, והצורך בטיפול polymicrobial  ממושך.

זיהום ממיקובקטריה הגדלה במהירות  או RGM הקשור לפדיקור יכול להופיע בהמשך בצורה אקראית. רופאים צריכים לשקול את האפשרות של זיהום RGM ולשאול על פדיקור שנעשה לאחרונה אצל חולים עם furunculosis חוזר בגפיים התחתונות ואבססים שלא מגיבים לטיפול אנטיביוטי רגיל.

 Arch Dermatol. 2003;139:629-634.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה