מחלות זיהומיות

שני רופאים מוולפסון מואשמים בגרימת מוות של תינוק, בבי”ח סורוקה הורו לרופא להשאר בביתו לאור איומים על חייו ממשפחת חולה שמתה

אתמול הוגש לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום כנגד רופאים מבי”ח וולפסון, שהואשמו בגרימת מותו של תינוק, אור ימין ,בשנת 97′. התינוק נכווה בביתו בשנה זו, ובבי”ח וולפסון ,אובחן כסובל מכוויות בדרגה ראשונה ב-35% מגופו ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. הרופאים שנגדם הוגש כתב האישום הם רופאים בכירים לרפואת ילדים  ולכירורגיה פלסטית. לאחר יומיים אצל התינוק הופיעו סימנים כמו חום גבוה,בחילות, בצקות וקצב לב מואץ , דברים  שהתביעה טוענת שהיו צריכים להבדק כסכנה לזיהום חיידקי בדם, אך הרופאים לא המליצו על קיום בדיקות אלו, והורו על העברה למח’ כירורגית ילדים לאור שיפור במצב. התביעה טוענת שההעברה נעשתה עם התבססות על ממצאים קליניים שגם הם הורו על החמרה במצבו של התינוק. בבדיקות שכן נעשו נראתה ירידה חדה בכדוריות הדם הלבנות בגופו של התינוק ,אך הרופא התייחס אליה כאל טעות מעבדה. הרופאים החליטו שאין להתחיל בטיפול אנטיביוטי בתינוק. התינוק מת לאחר 4 ימים מאשפוזו מזיהום חיידקי בדם. ועדה שהתקיימה מטעם משרד הבריאות לאחר תלונת ההורים, קבעה כי במקרה הנ”ל ניתן טיפול רפואי כושל.

לידיעה מאת רן רזניק וצבי הראל באתר “הארץ”

ובי”ח סורוקה, איימה משפחתה של חולה שמתה על הרופא הכירורג שטיפל בה, ולרופא ניתנה הוראה חריגה להישאר בביתו למשך מספר ימים. החולה,בת 70 מבאר-שבע נותחה מספר פעמים במח’ כירורגית בבי”ח סורוקה. היא סבלה מכאבי בטן קשים, וטופלה ונותחה במחלקה על ידי מספר כירורגים. החשד היה כי החולה סובלת מגוש במעיים, ובניתוח אותו ביצע הכירורג נמצא גוש במע’ העיכול. לאחר כמה ימים נותחה בשנית והתגלתה אצלה דליפה מן התפרים של הניתוח הקודם. בחודש מאי שוחררה לביתה במצב טוב, אך כ-10 ימים (לפני כשבוע) לאחר מכן היא חזרה לבי”ח סובלת מדימום במערכת העיכול העליונה, ונותחה במחלקה. בהמשך נותחה וטופלה על ידי כירורגים נוספים בכירים במחלקה, עד שמתה ביום ראשון האחרון. הרופאים במחלקה טוענים כי החולה קיבלה טיפול רפואי הטוב ביותר שהיה יכול להינתן לה. בבי”ח הוקמה ועדת חקירה על ידי מנהל ביה”ח בעקבות טענות המשפחה על טיפול כירורגי כושל.

לידיעה מאת רן רזניק באתר “הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה