מחלות זיהומיות

אנשים עם קעקועים נמצאים בסיכון מוגבר להפטיטיס C- אך ללא תסמינים של המחלה

אנשים שנדבקו בנגיף ההפטיטיס C בעת שעשו קעקוע הם בסבירות נמוכה יותר לפתח תסמינים שאנשים מפתחים בדר”כ עם הדבקותם בנגיף ,כך על פי חוקרים מארה”ב. במחקר , אנשים עם קעקועים ואנשים היסטוריה של שימוש בסמים בהזרקה היו בעלי סיכוי גדול יותר להדבק בנגיף. אך שלא כמו חולים שהזריקו סמים, אנשים עם קעקועים היו בעלי סבירות נמוכה יותר לפתח תסמינים של הדבקות בהפטיטיס, כמו צהבת, הקאות או עייפות. 

 על פי החוקרים , הסיבה לכך תמונה במחט של הקעקועים, שמכילה פחות מטען ויראלי, והיא לא מזריקה את הנגיף ישירות לדם ולכן לוקח לנגיף זמן ארוך יותר לחדור למחזור הדם, להגיע לכבד ולגרום לסימפטומים. במחקר, החוקרים בדקו מידע מתחילת שנות ה-90 על 626 חולים שביקשו ייעוץ רפואי עקב כאבי גב. החולים נשאלו לגבי גורמי סיכון למחלה ועברו בדיקות לגילויה לאחר הראיון.

על פי ממצאי המחקר, לאנשים עם קעקועים היה סיכון גבוה פי 6.5 להיות חיוביים להפטיטיס C מאשר חולים אחרים, אך לא היו בסיכון מוגבר לסבול מסיפטומים של הפטיטיס חמורה לעומת חולים בלי קעקועים. בהשוואה לכך, חולים עם היסטוריה של שימוש בסמים בהזרקה היו בסיכון של פי 7.2 להיות חולים במחלה מאשר כאלו שלא השתמשו, ופי 5.9 בסיכון לסבול מסיפטומים חמורים שלה.

לידיעה במדסקייפ

Arch Intern Med 2003;163:1095-1098

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה