מחלות זיהומיות

ביקורת לגבי תפקוד רופאים כוננים במחלקת כירורגיה פלסטית בבילינסון

בינואר השנה , אושפז חולה בבי”ח בילינסון, במחלקת כירורגיה פלסטית, לאחר שנכווה בפיצוץ שארע במקום עבודתו. מספר ימים לאחר אשפוזו חלה החמרה במצבו , ולאחר סוף השבוע הוא מת. במשך אותה שבת, שבה מצבו של החולה הוחמר ולא היתה אפשרות כבר אפילו להחליף את תחבושותיו, טיפלה בו רופאה מתמחה, שהיתה התורנית במחלקה. למרות מצב החולה אף אחד משני הכירורגים הבכירים שהיו תורנים באותה שבת, אחד מהם מנהל המחלקה דאז, לא הגיעו למחלקה כדי לבדוק את החולה.

 על פי דו”ח חקירה פנימית שנערכה בבילנסון נראה כי הרופא שהיה כונן כירורגיה פלסטית קיבל עדכון על המקרה בלבד אך לא הגיע למחלקה, והשני, מנהל המחלקה, שהיה כונן כוויות, לא קיבל אפילו עדכון טלפוני. לאחר החקירה הנהלת ביה”ח העלתה ביקורת קשה על תפקודם של הכוננים. הנהלת ביה”ח דרשה מקופת חולים כללית לפטר את מנהל המחלקה ללא פיצויים, אך מנהל מחלקה הקדימם והתפטר מניהול המחלקה (הוא ייצא לשנת שבתון יחזור אח”כ כרופא בכיר למחלקה).

לפי הדו”ח,שהגישה הועדה מטעמה של היחידה לניהול סיכונים , הרופא שהיה כונן במחלקה לא הפר את נוהלי עבודתו מאחר שלא הגיעה בקשה מפורשת מהמתמחה להגעתו למחלקה. אך בכל זאת , הועדה קבעה כי היה מקום שיגיע להתרשם ממצבו של החולה,אף שלא התבקש, לאור מצבו החמור של החולה כפי שדווח לו. הועדה הוסיפה כי להתנהגותו של מנהל המחלקה היה אופי של העדר מעורבות וחוסר התענינות, במיוחד לאור היותו כונן הכוויות באותה שבת. בכל זאת, הועדה סיכמה כי לא נמצאו עדויות לכך שהתנהגות הכוננים גרמה להדרדרות החולה ולמותו. גם משפחתו מסרה כי אין לה טענות על הטיפול בחולה, שהיה מסור.

לידיעה מאת רן רזניק באתר “הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה