ביטוח רפואי

המלצות חדשות בנוגע לתוספי חומצה פולית למניעת מומים מולדים (JAMA)

נטילת חומצה פולית לפני הפריה ובמהלך הטרימסטר הראשון להיריון עדיין מהווה קו הגנה משמעותי כנגד מומים של צינור העצבים. בהצהרה חדשה שפורסם בכתב העת JAMA הוצגה הצהרה מטעם ה-US Preventive Services Task Force לפיה מומלץ כי כל הנשים המתכננות להרות או עשויות להרות ייטלו תוספים יומיים של 400-800 מק”ג חומצה פולית כל יום למניעת מומים של צינור העצבים.

צוות המשימה מצא עוד כי נטילת חומצה פולית אינה מלווה בסיכון מוגבר למחלות ממאירות באם או אוטיזם, כפי שהציעו חלק מהחוקרים. הממצאים העדכניים אודות הנזק האפשרי עולים בקנה אחד עם עדויות מוקדמות להערכת הסיכונים האפשריים.

ההמלצה גם עולה בקנה אחד עם המלצות קודמות מטעם ה-USPSTF ותואמת ל-12 מחקרים תצפיתיים שפורסמו לאחרונה. מומים של צינור העצבים מתועדים בכ-3,000 הריונות בכל שנה.

חסר חומצה פולית לרוב נובע מהרגלי התזונה, הפרעה במטבוליזם של פולאט וספיגה ירודה עקב תרופות או ניתוח בריאטרי.

ההתפתחות של צינור העצבים מתרחשת 26 עד 28 ימים לאחר ההפריה. תוספי חומצה פולית חיוניים כלל הנשים העשויות להרות, לאור העובדה כי מחצית מההריונות בארצות הברית אינם מתוכננים.

במקרים רבים, החלה התפתחות צינור העצבים, או שלא החלה באופן תקין, עוד לפני שהאישה הבינה כי הרתה. מסיבה זו חשוב מאוד ליטול תוספי חומצה פולית לפחות חודש לפני הפריה במידה והאישה מתכננת להרות, ובאלו היכולות להרות אך לא מתכננות להרות ממליצים מומחי ה-USPSTF גם כן להקפיד על נטילת תוספי חומצה פולית.

המומחים בתחום מסבירים כי נשים רבות יודעות כי עליהן ליטול ויטמינים לפני הריון, אך רובן אינן יודעות כי ההמלצה הנ”ל נובעת כמעט לחלוטין מהחשיבות של חומצה פולית, כאשר כל יתר הוויטמינים הנכללים בתוספים אלו הם הציפוי שעל העוגה.

בהצהרה מדגישים כי ההמלצה למינון יומי של חומצה פולית של 400-800 מק”ג נוגעת לנשים ללא חסר עמוק עקב תרופות או ניתוח בריאטרי. בנשים בסיכון לחסר עמוק ההמלצה היא להשלים ייעוץ עם הרופא המטפל על-מנת לקבוע את המינון ההולם.

JAMA, Aug 1, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה