ביטוח רפואי

משלב קיטרודה עם טיפול כימו-קרינתי משפר הישרדות ללא-התקדמות בנשים עם סרטן צוואר רחם בשלב מתקדם (מתוך הודעת חברת Merck)

הוספת קיטרודה (Pembrolizumab) למשלב טיפול כימו-קרינתי מלווה בשיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית בהישרדות ללא-התקדמות מחלה בנשים עם אבחנה חדשה של סרטן צוואר רחם מתקדם-מקומית, כך עולה מתוצאות מחקר KEYNOTE-A18.  ממצאי המחקר הצביעו עוד על מגמה חיובית מבחינת ההישרדות הכוללת, אם כי הנתונים עדיין אינם בשלים.

קיטרודה אושרה לטיפול ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לשתי התוויות הנוגעות לסרטן צוואר הרחם בנשים עם גידולים המבטאים PD-L1 על-פי בדיקה המאושרת לשימוש ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. אלו כוללים טיפול משולב עם כימותרפיה, עם או ללא Bevacizumab, בנשים עם מחלה עיקשת, גרורתית או חוזרת, וכתכשיר יחיד בנשים עם סרטן צוואר רחם גרורתי או חוזר והתקדמות מחלה תחת טיפול כימותרפי או לאחריו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בנשים עם סרטן צוואר רחם מתקדם-מקומית בסיכון גבוה לעיתים קרובות הפרוגנוזה גרועה, עם הישנות מחלה בתוך שנתיים בלמעלה ממחצית מהנשים. עם זאת, לא חלה התקדמות רבה בטיפול בנשים אלו במהלך שני העשורים האחרונים.

מחקר ENGOT-cx11/GOG-3047 כלל 1,060 נשים עם אבחנה חדשה של סרטן צוואר רחם מתקדם-מקומית בסיכון גבוה (שלב IB2 עד שלב IIB עם מעורבות קשריות לימפה ושלב III עד שלב IVA עם וללא מעורבות קשריות לימפה) . המשתתפות חולקו באקראי למשלב קיטרודה עם טיפול כימו-קרינתי (קרינה חיצונית עם טיפול כימו-קרינתי ב-Cisplatin ולאחר מכן ברכיתרפיה) או פלסבו ואותו משטר טיפול כימו-קרינתי.

התוצאים העיקריים כללו את ההישרדות ללא-התקדמות מחלה והישרדות כוללת. תוצאי סיום משניים כללו את שיעורי תגובה מלאה, שיעורי תגובה אובייקטיבית ובטיחות הטיפול.

מהתוצאות הצפויות להיות מוצגות במלואן באחד הכנסים הרפואיים הקרבים עולה כי משלב קיטרודה עם טיפול כימו-קרינתי הביא להארכת ההישרדות ללא-התקדמות מחלה בנשים עם סרטן צוואר רחם בשלב מתקדם. באשר להישרדות הכללית, אמנם זוהתה מגמת שיפור בהישרדות נשים שהשלימו טיפול בקיטרודה עם טיפול כימו-קרינתי, אך הנתונים הזמינים עדיין מוקדמים ולא ניתן להסיק מסקנות חד-משמעיות בנושא.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה