ביטוח רפואי

אימונותרפיה פומית ו-Omalizumab לטיפול במתבגרים עם אלרגיה לבוטנים מביאים לשיפור איכות החיים (Clinical and Translational Allergy)

מתבגרים עם אלרגיה חמורים לבוטנים חוו שיפור משמעותי קלינית באיכות החיים הבריאותית לאחר טיפול אימונותרפיה פומית עם Omalizumab (זולאייר), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical and Translational Allergy.

מדגם המחקר כלל 11 חולים (גיל ממוצע של 15.8 שנים, 9 בנות), כאשר מחלות רקע נפוצות במדגם זה כללו אסתמה (10 חולים), נזלת אלרגית (8 חולים), אקזמה (3 חולים), חיות עם פרווה (10 חולים) ואלרגיה לאבקנים (8 חולים).

החולים טופלו ב-Omalizumab למשך תקופה ממוצעת של 93 שבועות עם אימונותרפיה פומית כנגד בוטנים, אשר החלה במינון של 280 מ”ג של חלבון בוטנים עם העלאת המינון לאורך שמונה שבועת עד מינון אחזקה של 2,800 מ”ג, בשלב זה מינון Omalizumab הופחת באופן פרטני והדרגתי. החולים המשיכו בטיפול אימונותרפיה פומית למשך 12 שבועות לאחר הפסקת הטיפול ב-Omalizumab, לאחר מכן בוצע מבחן תגר פתוח עם בוטנים ומבחני הפעלת בזופילים בעקבות חשיפה לבוטנים.

החולים גם השלימו את שאלון FAQLQ-TF (או Food Allergy Quality of Life Questionnaire – Teenager Form) בתחילת המחקר ובסופו. השאלון כולל 28 שאלות בשלושה תחומים: הימנעות מאלרגנים והגבלות תזונתיות, השפעה רגשית והסיכון לחשיפה בשוגג.

בתום הטיפול, ההבדל בעל חשיבות קלינית מינימאלית היה קטן ב-1.7 נקודות בהערכת הימנעות מאלרגנים והגבלות תזונתיות (p<0.01), קטן ב-1.6 נקודות להשפעה רגשית (p<0.01) וקטן ב-1.4 נקודות בסיכון לחשיפה בשוגג (p=0.02). כמו כן, תועד הבדל של 1.2 נקודות במדדים הכוללים (p<0.01).

החוקרים סבורים כי השינוי בסוגיית הימנעות מאלרגנים והגבלות תזונתיות הוא מעניין, מאחר ומתבגרים מבלים זמן רב יותר מחוץ לביתם, כאשר עליהם לקחת אחריות לבחירות המזון שלהם.  הם גם מייחסים את השינויים במדדים הנוגעים להשפעה הרגשית לכך שהמתבגרים לומדים להכיר את המחלה שלהם וחשים בשלים יותר להתמודד עם תגובות אלרגיות לאחר טיפול ארוך-טווח באימונותרפיה ופשוט מתבגרים עם הזמן.

החוקרים מזהירים כי טיפול אימונותרפיה פומית עשוי להיות איטי ומתיש וכי לעיתים נדרש המשך טיפול לעד, לכן על הרופאים להציג למטופלים את היתרונות והחסרונות של הטיפול בבואם לקבל החלטה אודות הטיפול.

Clinical and Translational Allergy, Feb 5, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה