ביטוח רפואי

טיפול ב-Nivolumab במינון נמוך חוסך עלויות (Journal of Clinical Oncology)

מחקר קליני שנערך בהודו מצביע על כך שטיפול ב-Nivolumab במינונים נמוכים מאוד, עשוי להביא לחיסכון עלויות משמעותי

מחקר קליני שנערך בהודו מצביע על כך שטיפול ב-Nivolumab במינונים נמוכים מאוד, עשוי להביא לחיסכון עלויות משמעותי. במחקר זה, החוקרים השתמשו רק ב-6% מהמינון המומלץ, כך שבמינון הנמוך יחד עם הטיפול הקונבנציונלי העלה את השרידות לשנה אחת ב-25%. המחקר פורסם ב- Journal of Clinical Oncology ב-10 בינואר 2023.

ד”ר אהרון מיטשל, מרכז הסרטן Memorial Sloan Kettering בניו יורק, וד”ר דניאל גולדשטיין, מומחה לאונקולוגיה ורפואה פנימית, אוניברסיטת תל אביב בישראל, אמרו כי “התוצאות מוכיחות כי אימונותרפיה במינון נמוך עשויה להיות שווה לטיפול במינונים הגבוהים בהרבה שמקובלים כיום. כמו כן, מעבר למינונים הנמוכים יותר עשוי לחסוך למערכות הבריאות מיליארדי דולרים”.

המחקר כלל 151 מטופלים אשר סובלים מסרטן ראש וצוואר. 75 חולים הוקצו אקראית לטיפול במשטר הבסיסי, ו-76 הוקצו לטיפול במשטר זהה בתוספת Nivolumab במינון של 20 מ”ג כל שלושה שבועות במקום המינון המקובל כיום של 240 מ”ג כל שבועיים שאושר על ידי ה-FDA. עלויות הטיפול במינון הנמוך נעו בין 5% ל-9% ממשטר מינון מלא. בנוסף לטיפול ב-Nivolumab המטופלים טופלו בקורס הטיפולי המומלץ לסרטן ראש וצוואר שכולל Methotrexate 9 מ”ג/מ”ר פעם בשבוע, Celecoxib 200 מ”ג פעמיים ביום ו-Erlotinib 150 מ”ג פעם ביום.

תוצאות המחקר הראו כי השרידות הכוללת לשנה השתפרה מ-16.3% ל-43.4% עם Nivolumab במינון נמוך (HR 0.545, P = 0.0036). כמו כן, חציון ההישרדות הכוללת לשנה השתפר מ-6.7 חודשים ל-10.1 חודשים (P = 0.0052), יחד עם שיפור באיכות החיים.

למאמר ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה