ביטוח רפואי

ההשפעה של Sildenafil על אירועים איסכמיים בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי (Acta Cardiol Sin)

במאמר שפורסם בכתב העת Acta Cardiologica Sinca מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Sildenafil בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי מלווה בסיכון מופחת לסיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים ארוכי-טווח.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Sildenafil, מעכב PDE-5, אושר לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי והוכח כמשפר יכולת גופנית, תסמינים ומדדים המודינאמיים בחולים אלו ע”י הפחתת לחצים ריאתיים. מחקרים קדם-קליניים הציעו כי לטיפול התרופתי השפעה מגנה מפני נזק משנית לאיסכמיה/זילוח מחדש. אעפ”י כן, אין הוכחות אודות ההשפעה של Sildenafil על סיבוכים איסכמיים באוכלוסיית חולים זו.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Taiwanese National Health Insurance Research Database והשלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי להערכת הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים, כולל הופעה חדשה של אוטם לבבי חד ואירוע מוחי איסכמי, בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי.

לאורך מעקב של 7 שנים החוקרים מצאו כי בקרב מטופלים ב-Sildenafil תועד סיכון נמוך יותר משמעותית לאוטם לבבי חד (יחס סיכון מתוקן של 0.42, רווח בר-סמך 95% של 0.20-0.86) ומגמה של סיכון מופחת לאירוע מוחי איסכמי (יחס סיכון מתוקן של 0.72, רווח בר-סמך 95% של 0.51-1.02). מעניין לציין כי בקרב מטופלים ב-Sildenafil, באלו שהיו מבוגרים יותר, עם מחלת כליות כרונית ובאלו נטלו תרופות כנגד מחלות לב וכלי דם תועדה הירידה הגדולה ביותר בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מרמזים להשפעה מגנה של Sildenafil מפני אירועים איסכמיים בחולים עם יתר לחץ דם ריאתי. הם קוראים להשלמת מחקרים נוספים על-מנת לאשר את תוצאות המחקר הנוכחי.

 

Acta Cardiol Sin, Sep 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה