ביטוח רפואי

מחלות רקע מעלות את הסיכון לאשפוז בשל COVID-19 של חולים צעירים עם סוכרת מסוג 1 (מתוך Pediatr Diabetes)

קורונה

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatric Diabetes מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מחלות רקע עשויות להביא לעליה בסיכון לאשפוז של ילדים ומבוגרים חולי סוכרת מסוג 1 עם COVID-19.

 

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את תוצאות COVID-19 בילדים ומבוגרים צעירים עם סוכרת מסוג 1 במטרה לבחון אם בחולים עם מחלות רקע סיכון גבוה יותר להתפתחות מחלה חמורה על-רקע נגיף הקורונה, בהשוואה לאלו ללא מחלות רקע.

 

מחקר החתך כלל נתוני שאלונים אודות חולים מתחת לגיל 25 שנים עם אבחנה ידועה של סוכרת מסוג 1 ועדות מעבדתית לזיהום בנגיף קורונה מ-52 מרכזים ברחבי ארצות הברית בתקופה שבין אפריל 2020 ועד אוקטובר 2021. החוקרים בחנו את מאפייני החולים ותוצאות COVID-19 תוך השוואה בין חולים עם וללא מחלות רקע. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון לאשפוז של חולים בקבוצות השונות, תוך תקנון לגיל, המוגלובין מסוכרר, מוצא וגזע, סוג ביטוח ומשך סוכרת.

 

מדגם המחקר כלל 651 חולים עם סוכרת מסוג 1 ו-COVID-19 (גיל ממוצע של 15.8 שנים). בקרוב לשליש מהחולים (31%) תועדה לפחות מחלת רקע אחת, ב-10% תועדו לפחות שתי מחלות רקע, כאשר מחלות הרקע הנפוצות כללו השמנה (19%) ואסתמה (17%).

 

שיעור האשפוזים עמד על 17% מהחולים, כאשר 52% מהחולים נדרשו לאשפוז יחידת טיפול נמרץ.

 

בקרב חולים עם לפחות מחלת רקע אחת תועד סיכון גבוה כמעט כפליים לאשפוז עם COVID-19, בהשוואה לחולים ללא מחלות רקע (יחס סיכויים של 2.0, רווח בר-סמך 95% של 1.3-3.1). קשר זה נותר גם לאחר תקנון לגיל, המוגלובין מסוכרר, גזע ומוצא, סוג ביטוח (ציבורי לעומת פרטי) ומשך סוכרת.

 

ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בהתאמת גישות מניעה וטיפול ב-COVID-19 בילדים ומבוגרים צעירים עם סוכרת מסוג 1.

 

Pediatr Diabetes. 2022 Aug 17

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה