ביטוח רפואי

הרכב החיידקים במעי נותר יציב עם התבגרות בריאה (mSphere)

באנשים בריאים מאוד מעל גיל 100 שנים הרכב חיידקים במערכת העיכול הזהה כמעט לזה של אנשים בגילאי 30 שנים, מכאן עולה כי התבגרות בריאה עשויה להיות קשורה בשמירה על סביבה בריאה במערכת העיכול, כך מדווחים חוקרים מקנדה וסין במאמר שפורסם בכתב העת mSphere.

במסגרת המחקר אספו החוקרים דגימות צואה מ-1,095 סיניים בטווח הגילאים בין 3 ועד 100 שנים, כולל 533 נשים ו-212 חיילים צעירים, וכן השלימו בידוד דנ”א וריצוף של הדגימות.

כל המשתתפים הוגדרו כבריאים מאוד, כאשר כולם לא עישנו או שתו אלכוהול, עם מצב רוח יציב וללא מחלות או תרופות מרשם, לא נטלו טיפול אנטיביוטי בשלושת החודשים האחרונים ולא היה ידוע על סיפור משפחתי או אישי. משתתפים עד גיל 31 שנים נכללו במחקר במידה ומעבר לקריטריונים אלו, ההורים והסבים שלו היו כולם בחיים או שהלכו לעולמם לאחר גיל 80 שנים.

מניתוח הנתונים עלו מספר ממצאים מפתיעים בהשוואה למדגמים אחרים. אחד הממצאים נגע לכך שהרכב החיידקים במערכת העיכול של אלו בשנות העשרים לחייהם שונה מזה של קבוצות גיל מבוגרות יותר, והדבר היה נכון לאורך טווח גילאי 19-24 שנים, כולל הדגימות מחיילים צעירים.

מכאן עולה כי שינוי אורחות חיים (דוגמת עזיבת הבית לאוניברסיטה או עבודה), או שינוי פיזיולוגי (רמות הורמוני מין) בשנים שלאחר שנות ההתבגרות, משפיעים משמעותית על הרכב החיידקים במעי.

מהערכת זנים ספציפיים עלה כי החיידקים מזן Bifidobacterium היו יחסית נפוצים בקבוצות הגיל הצעירות יותר ויחסית לא נפוצים בקבוצות הגיל המבוגרות. ממצאים אלו עומדים בניגוד לנתונים ממחקרים קודמים. עוד מצאו החוקרים שונות רבה יותר בהרכב החיידקים במערכת העיכול בגברים, בהשוואה לנשים.

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו מעידים כי באנשים המגיעים לגיל מאה שנים ובמצב בריאות מושלם בסין, הרכב החיידקים במערכת העיכול ככל הנראה דומה לזה של אדם בשנות השלושים לחייו.

mSphere. 2017;2:e00327-17

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם אלבומין מסייע בחיזוי תוצאות דלקת חדה של הלבלב? (BMC Gastroenterol)

    האם אלבומין מסייע בחיזוי תוצאות דלקת חדה של הלבלב? (BMC Gastroenterol)

    במאמר שפורסם בכתב העת BMC Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ריכוז אלבומין בדם בתוך 24 שעות מאשפוז מהוות סמן פרוגנוסטי חשוב בחולים עם דלקת לבלב חדה, עם יעילות גבוהה במיוחד בחיזוי נזק בלתי-הפיך לתפקוד איברים ותמותה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקורלציה בין ריכוז אלבומין בדם בתוך 24 שעות […]

  • מתן וויטמין B1 עשוי לסייע בהפחתת הסיכון לעצירות במבוגרים (BMC Gastroenterol)

    מתן וויטמין B1 עשוי לסייע בהפחתת הסיכון לעצירות במבוגרים (BMC Gastroenterol)

    הגדלת צריכה תזונתית של וויטמין B1 מלווה בשכיחות נמוכה יותר של עצירות, בפרט בקרב גברים ובמטופלים ללא יתר לחץ דם או סוכרת, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMC Gastroenterology. החוקרים השלימו מחקר חתך שהתבסס על נתוני סקר NHANES (או National Health and Nutrition Examination Survey) בין 2005-2010 שכלל 10,371 מבוגרים בגילאי 20 שנים […]

  • ההשפעה של מיקרוביום המעי על הסיכון לסוכרת (Nature Medicine)

    ההשפעה של מיקרוביום המעי על הסיכון לסוכרת (Nature Medicine)

    במאמר שפורסם בכתב העת Nature Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין הרכב המיקרוביום במעי ובין הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2, רמז לחשיבות של הרכב החיידקים במערכת העיכול בפתוגנזה של סוכרת. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכלל 8,117 מטה-גנומים מ-10 מדגמים ברחבי ארצות הברית, אירופה, ישראל וסין. מדגם המחקר (גיל ממוצע של 57.9 […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויה למתן Livmarli לטיפול בכולסטזיס תוך-כבדי משפחתי מתקדם (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויה למתן Livmarli לטיפול בכולסטזיס תוך-כבדי משפחתי מתקדם (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) עדכן את ההתוויה לטיפול ב- Livmarli כנגד גרד כולסטטי בחולים עם כולסטזיס תוך-כבדי משפחתי מתקדם (Progressive Familial Intrahepatic Cholestasis) והרחיב את אוכלוסיית החולים להכללת תינוקות בגילאי 12 שנים ומעלה. הרחבת ההתוויה כוללת אישור מתן ריכוז גבוה יותר של Livmarli פעם ביום, אשר אושר מוקדם יותר השנה לטיפול […]

  • תופעות לוואי פסיכיאטריות הקשורות לתרופות מקבוצת GLP-1 Receptor Agonists (מתוך International Journal of Clinical Pharmacy)

    תופעות לוואי פסיכיאטריות הקשורות לתרופות מקבוצת GLP-1 Receptor Agonists (מתוך International Journal of Clinical Pharmacy)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: אגוניסטים לקולטן פפטיד 1 דמוי גלוּקָגון (GLP-1 Receptor Agonists) התבלטו בִּזכות יכולתם לווסת את רמות הסוכר בדם ובמקביל לגרום לירידה במשקל. לצד היתרונות הטיפוליים, הועלו חששות לגבי תופעות לוואי פסיכיאטריות אפשריות הקשורות לתרופות אלה. סקירה זו International Journal of Clinical Pharmacy בוחנת את הנושא.

  • מניעת נפילות בקרב קשישים (JAMA, CME)

    מניעת נפילות בקרב קשישים (JAMA, CME)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: הנחיות למניעת נפילות בקרב קשישים שפורסמו ב-JAMA מתארות שיטות עבודה מומלצות להערכת סיכון לנפילה ולהתערבויות מעשיות, בתפקוד חושי, קוגניטיבי ואוטונומי בבעיות רפואיות פעילוֹת, בתרופות, בסיכונים סביבתיים ובפעילויות יומיומיות.

  • גורמי סיכון לסיבוכים במערכת העיכול בחולים עם מחלת קרוהן מילדות (J Formos Med Assoc)

    גורמי סיכון לסיבוכים במערכת העיכול בחולים עם מחלת קרוהן מילדות (J Formos Med Assoc)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the Formosan Medical Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מדד ECCO-ESPGHAN (או European Crohn’s and Colitis Organization and European Society for Pediatric Gastroenterology Hepatology and Nutrition) עשוי לסייע בחיזוי מוקדם של הסיכון ארוך הטווח לסיבוכים במערכת העיכול בחולים עם אבחנה של למחלת קרוהן מילדות. מטרת […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה