ביטוח רפואי

רופאים ממין זכר חשופים יותר לתביעות רפואיות (BMC Med.)

מנתונים שפורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת BMC Medicine מדווחים חוקרים כי רופאים גברים ברחבי העולם חשופים כמעט פי 2.5 לתביעות רפואיות, בהשוואה לרופאות.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, EMBSE ו-PsycONFO ואספו נתונים אודות כארבעה מיליון משתתפים וכללו כ-40,000 מקרים של תביעות רפואיות. הם כללו מחקרים עם נתונים מקוריים, בשפה אנגלית או צרפתית, להערכת הקשר בין מין ותביעות רפואיות כנגד רופאים.

התלונות סווגו לשש קטגוריות: פעולות משמעתיות, תביעות רשלנות רפואית, הפניה לועדת בקרה, תלונות לנציבות תלונות בנוגע לטיפול רפואי, מקרים פליליים ונושאים מדיקו-לגאליים עם ארגון הגנה רפואי.

החוקרים לא בחנו את הסיבות להבדלים בין המינים. עם זאת, הם מוסיפים כי אחד ההסברים שהועלה בעבר הוא שמספר הרופאים ממין זכר עולה על מספר הרופאיות. במידה וזו הייתה הסיבה להבדלים, אזי המספרים היו צריכים להתאזן, מאחר ומספר הנשים הרופאות עלה ברחבי העולם. ובמקום זאת, היקף הפער בתביעות נותר יציב במהלך 15 השנים האחרונות. חלק טענו כי רופאים גברים עובדים שעות רבות יותר ולכן באים במגע עם יותר מטופלים. קשרים אפשריים אלו דורשים מחקרים נוספים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את מאזן המינים בתביעות רפואיות. הסיבות ככל הנראה הן מורכבות ומולטי-פקטוריאליות, אך הצעד הראשון הוא ההבנה כי קיימים הבדלים בין המינים והמחקר הנוכחי מחזק טענה זו. בתי ספר לרפואה, רשויות בקרה וחוקרים כעת צריכים לעבוד יחדיו בכדי להבין טוב יותר את ההבדלים בין המינים.

BMC Med. Published online August 13, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה