ביטוח רפואי

שביעות רצון מהחיים עשויה להשפיע על איכות השינה בגיל העמידה (מתוך כנס SLEEP 2015)

מנתונים חדשים עולה כי גברים בגיל העמידה החשים שביעות רצון רבה יותר מחייהם מצליחים להירדם מהר יותר בהשוואה לאלו עם שביעות רצון נמוכה יותר.

מניתוח הנתונים אודות 3,950 מבוגרים שלקחו חלק במחקר MIDUS-II (Midlife in the United States II) עלה כי באלו עם שביעות רצון גבוהה יותר מחייהם חביון הזמן עד לתחילת שינה היה קצר יותר.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על שאלון בן שש שאלות להערכת שביעות הרצון של המשתתפים כנמוכה, בינונית וגבוהה, ומדד סובייקטיבי של מספר הדקות שנדרשו עד להירדמות שימש למדידת חביון הזמן עד לתחילת שינה. גילאי המשתתפים עמדו בממוצע על 57 שנים, 55% היו נשים.

מהנתונים עלה כי ההשפעה של שביעות רצון על חביון זמן השינה הייתה משמעותית, עם קשר בין שביעות רצון נמוכה ובין דחיית תחילת שינה בגיל העמידה. בקרב משיבים עם מדדי שביעות רצון גבוהים יותר תועד חביון זמן שינה קצר יותר ובאלו עם שביעות רצון גבוהה חביון זמן השינה היה בטווח התקין.

מומחים בתחום מסבירים כי הממצאים הגיוניים, שכן כאשר הבית שלך עומד בפני עיקול או שאשתך בוגדת בך ואתה מוטרד מאוד, יידרש זמן רב יותר להירדם. הבעיה היא כי לעיתים קרובות אנשים נכנסים למיטה לא כאשר הם עייפים אלא כאשר מעוניינים לסיים את היום.

הם מוסיפים כי קשיים בהירדמות אינם בהכרח מצדיקים התחלת טיפול בכדורי שינה. כאשר אנשים נכנסים למיטה הם לא יכולים לצפות לשלוט בשינה שלהם כמו בלחיצת כפתור. כאשר הם נכנסים למיטה בשעה 11 בלילה, הם מעוניינים להירדם מיד ובמידה ונדרשים להם למעלה מחמש דקות הם מתחילים לחשוב על החיים ונכנסים לדיכאון.

בחלק מהמקרים האנשים מפתחים תחושות שליליות כאשר נדרשת להם למעלה משעה להירדם. הם סבורים כי מדובר בבעיה ויכולים בקלות לברוח לעזרה של כדורי שינה לשארית חייהם. מסיבה זו אנשים רבים שותים אלכוהול עד שנרדמים, הם רוצים לברוח במהירות ואם לא מצליחים לעשות כן, הם רואים זאת ככשלון.

מתוך כנס SLEEP 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה